دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

دامنه نوسان

مقالات آموزشی مقالات بازار بورس
5 / 0
به این مقاله امتیاز دهید.

دانشکده بورس و ارز – فرابورس   دامنه نوسان دامنه نوسان دربازار های اول دوم و اوراق مشارکت (چهارم) 5 درصد تعین شده است و قیمت سهام یک شرکت بدون اعمال حجم مبنا می تواند نسبت به قیمت پایانی روز قبل 5 درصد نوسان داشته باشد. معمولا در بورس های مختلف جهانی، محدوده نوسان روزانه […]

دانشکده بورس و ارز - فرابورس   دامنه نوساندامنه نوسان دامنه نوسان دربازار های اول دوم و اوراق مشارکت (چهارم) 5 درصد تعین شده است و قیمت سهام یک شرکت بدون اعمال حجم مبنا می تواند نسبت به قیمت پایانی روز قبل 5 درصد نوسان داشته باشد.

معمولا در بورس های مختلف جهانی، محدوده نوسان روزانه قیمت بر اساس درصد تغییر در یک روز و بر اساس قیمت سهم تعیین می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، احسان عسگری، پژوهشگر مدیریت تحقیق و توسعه شرکت بورس با بیان مقایسه ای میان دامنه نوسان در بازار سرمایه و بازارهای خارجی اظهار داشت:

دامنه نوسان قیمت در واقع محدوده قیمتی است که مسئولان بورس برای محدود کردن تغییرات قیمت از آن استفاده می کنند و در واقع مانع نوسان شدید قیمت سهم در یک روز معاملاتی می شود .

وی ادامه داد:

معمولا در بورس های مختلف محدوده نوسان روزانه قیمت، بر اساس درصد تغییر در یک روز و یا بر اساس قیمت سهم تعیین می شود

وی در خصوص بازارهای خارجی ادامه داد:

بازارهای خارجی محدوده نوسان ایستا و پویا دارند که محدوده نوسان پویا در واقع میزان تغییرات قیمت از یک معامله به معامله دیگر است .

وی افزود:

محدوده نوسان ایستا که در بازار سرمایه ما نیز کاربرد دارد به صورت درصدی از قیمت سهم تعیین می شود و برای همه سهم ها مشترک است اما در بعضی از بورس ها، با توجه به قیمت سهم می تواند متغیر باشد.

وی ادامه داد:

در واقع در دنیا توقف معاملات یا به صورت صلاحدید ناظر است یا به صورت خودکار معاملات متوقف می شود و به این صورت است که اگر قرار است اطلاعاتی منتشر شود و اگر احساس شود که شایعاتی در بازار موجود است و قیمت سهم در حال تغییر است ناظر با صلاحدید خود معاملات یک سهم را متوقف می کند .

عسگری خاطرنشان ساخت:

در صورتی که سیستم خودکار وجود داشته باشد سیستم به خودی خود معاملات را متوقف می کند در بورس های هند، هنگ کنگ، مالزی این عمل هم به صورت صلاحدیدی و هم به صورت خودکار انجام می شود.

مقالات مرتبط

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Complex Chaos EA اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Complex Chaos EA Complex Chaos EA یک سیستم خودکار است که از یک جفت میانگین متحرک نمایی برای تشخیص جهت بازار استفاده می کند و معاملات را در حالت شمع باز باز می کند. معرفی اکسپرت کاربردی Complex Chaos EA اگر بازار بر خلاف یک معامله حرکت کند، در یک […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Terraforming 1 اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Terraforming اولین نسخه من از اکسپرت کاربردی Terraforming 1 . EA از آربیتراژ آماری برای کسب سود از جفت ارز USD EUR و GBP استفاده می کند. معرفی اکسپرت Terraforming 1 موقعیت ها زمانی باز می شوند که یک فرصت آربیتراژ شناسایی شود. پوزیشن ها پس از 3 ساعت یا […]