دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

بهترین روش معامله

مقالات آموزشی مقالات بازار فارکس
5 / 0
به این مقاله امتیاز دهید.

اول از همه باید بدانیم که چه سهمی را بخریم؟؟ اگه قصدمان خرید از صف خرید نباشد ، سهمی را پیدا می کنیم که از نظر تکنیکال اصلاح قیمتی کرده و اصلاح آن رو به اتمام باشد و سهم از لحاظ بنیادی مشکلی نداشته باشد و برای میان مدت برای خرید مناسب باشد…حال اینکه از […]

بهترین روش معامله

اول از همه باید بدانیم که چه سهمی را بخریم؟؟ اگه قصدمان خربهترین روش معاملهید از صف خرید نباشد ، سهمی را پیدا می کنیم که از نظر تکنیکال اصلاح قیمتی کرده و اصلاح آن رو به اتمام باشد و سهم از لحاظ بنیادی مشکلی نداشته باشد و برای میان مدت برای خرید مناسب باشد...حال اینکه از کجا بفهمیم چه زمانی برای خرید مناسب است روش هایی دارد که در اینده به این موضوعات خواهیم پرداخت. امروز خرید و فروش پله ای را توضیح می دهیم.

اگر سهم رسید نزدیک حمایت و یا به هر دلیلی فکر میکنیم که قصد خرید داریم از سرمایه ای که برای خرید آن سهم کنار گذاشته ایم ، در روز بخشی از آن را خرید میکنیم. با این کار هر روز بخشی از سرمایه در گیر ان سهم می کنیم و از سودآوری آینده سهام مورد نظر استفاده می کنیم.

حال وقتی سهم قیمت سهم نزدیک حمایت مورد نظرمان شد ویا به هر دلیل حدس میزنیم که اصلاح قیمتی سهام به پایان رسیده است ، پله اول را خرید می کنیم...سپس منتظر می مانیم و با توجه به شرایط بازار اگر سهم 8 درصد نزول یا صعود کرد پله بعدی را اضافه می کنیم،پس با هر روز با منفی شدن سهم خرید نمیکنیم...ولی ما سعی می کنیم جایی خرید کنیم که احتمال زیادی میدهیم روند آینده سهم صعودی باشد حال با فرض این که در میان روند سهم مثبت است، به سه روش زیر می توانیم اقدام به خرید پله ای یا مرحله ای سهام کنیم.

اول خرید بخش بیشتری از سهام در اولین خرید و کاهش خرید های بعدی به صورت پله ای.

مثلا در اولین مرحله اقدام به خرید هزار سهم از سهام شرکت الف می کنیم. در مرحله بعد اقدام به خرید 500 سهم می کنیم. در مرحله سوم 250 سهم، در مرحله چهارم 100 سهم و در مرحله پنجم 62 سهم خریداری می کنیم. حسن این روش این است که اولا بیشترین سود رااز خرید اولیه سهم خواهیم برد و ثانیا قیمت تمام شده سهام مورد نظر با آهنگ ملایمی افزایش می یابد به دلیل اینکه که هر چقدر قیمت ها افزایش میابد، حجم خریدکاهش کی یابدو ثالثا اینکه حجم سرمایه گذاری ما درسهم به مرور زیاد میشه و تناوب معاملات، یاعث بیشتر شدن سودم سرمایه گذاری خواهد شد. استفاده از این روش یک ریسک اساسی دارد و آن این که اگر قیمت سهم بالا نرود و یا پیش بینی ما غلط از آب در بیاید و بازار معکوس شود ممکن است ضرر کنیم، چون بیشترین حجم سرمایه گذاریمان را در مرحله اول انجام دادیم.

دومین روش تقسیم خرید به بخش های مساوی است : 

مثلا در این روش برای خرید دو هزار سهم از سهام شرکت الف در روز اول 1000 سهم ، در روز سوم 1000 سهم، در روز چهارم 1000 سهم و در روز آخر نیز 1000 سهم می خریم. حسن این روش این است که اگر پیش بینی ما در ابتدا غلط ازآب در آید، حجم خرید اولیه به میزانی نیست که زیان زیادی را به ما وارد کند اما ریسک این روش این است که اگر قیمت سهام سریعا افزایش پیدا کند، حجم کمی از سهام نصیب ما شده و سهام جدید را باید به قیمت های بالاتری خریداری کنیم. پس خرید های آینده باعث بالا رفتن قیمت تمام شده و کمتر شدن سود ما خواهد شد.

روش سوم روش اقتضایی است :

در این روش با تجزیه وتحلیل روند آتی بازار و قیمت سهام، اقدام به خرید مر حله ای سهام به یکی از دو روش بالا می کنیم. اگر فکر کنیم که بازار رو به رشد است و در آینده نزدیک نزول نخواهد کرد و قیمت این سهم در آینده نزدیک افزایش پیدا خواهد کرد برای افزایش سود سرمایه گذاری مرحله ای سهام به روش اول اقدام می کنیم و اگر فکر می کنیم جهت حرکت بازار اون قدر مثبت نباشد که ما اهداف خود را پیاده سازی کنیم و به سرعت جهت حرکت بازار عوض شود به روش دو عمل می کنیم.

باز هم مثال میزنیم

حالا فرض کنید شما برای خرید سهمی 100ملیون تومن در نظر گرفته اید.خرید به صورت هرمی(روش اول) یعنی اینکه اگر این خرید را در سه مرحله یا سه روز بخواهید انجام دهید به این صورت عمل کنید: پله اول 5ملیون ، پله دوم 3 ملیون و پله سوم 2ملیون. فرض کنید شما 5ملیون سهمی که خرید کردید 15 درصد رشد کرده که سهم وارد فاز صعودی می شود وشما تصمیم به خرید مجدد می گیرید وپس از خرید 3 میلیون و خوب بودن شرایط 2 میلیون دیگر خرید می کنید. حال اگر بلافاصله بعداز خرید آخر به هردلیلی سهم مورد نظر ریزش کند وشما مجبور به فروش شوید( قیمت فروش هم پایین تر از آخرین قیمت خریدتان باشد) چون 5 ملیون شما و3 ملیون شما در سود بالایی است زیان دادن خرید 2 میلیونی ، بازدهی سدمایه گذاری شما را زیاد پایین نخواهد آورد. اما فرض کنید اول 2 ملیون بعد 3 ملیون خرید کردید و روند سهم مثبت است ،حالا شرایط را خوب میبینید و 5 میلیون هم خرید می کنید وخریدتان کامل می شود.اما برخلاف انتظار شما قیمت افت میکند وشما مجبور به فروش می شوید. اینجا خرید 2 میلیونی و 3 میلیونی شما در سود است اما به یکباره خرید 5 میلیونی سود آنها را از بین می برد. این روش را هرم معکوس می نامیم که ما به دلایلی که در بالا تشریح شد توصیه می کنیم از آن اسفاده نکنید.

حال فرض را بر این بگذاریم که سهم رشد کند :

فرض کنید شما از 200تا 350 تومان با سهمی هستید.اگر در 200 تومان 5 م بخرید و در 250 تومان 3م ودر 300 تومن 2 میلیون ،میانگین خرید شما بسیار پایین تراز زمانی است که از روش هرم معکوس استفاده می کنید. اینجا خرید 5 ملیون شما 150 تومان در سود است و 2 میلیون شما 50 تومان.اما در هرم معکوس،خرید 2 میلیونی 150 تومن سود ساخته است و 5 میلیونی 50تومان. بهترین روش معامله حالا سهم رسیده به یک مقاومت و ما نمیدانیم که از آن عبور خواهد کرد یا خیر... برای کاهش ریسک قبل اینکه سهم مورد نظرمان به مقاومت برسد مانند توضیحات بالا عمل می کنیم و اولین پله ی خریدمان را می فروشیم در این حالت اگر سهام مورد از نظر مقاومت عبورکرداز اینکه هنوز مقداری از سهممان در دستمان است خرسندیم و اگرهم نتوانست از مقاومت عبور کند بازهم خرسندیم که سهممان را قبل از کاهش قیمت فروخته ایم. حالا به نظرشما وقتی سهامی را خریده ایم و صف فروش شد از فردای آن روز باید بازم پله بزنیم؟؟

برای خرید سهام چند مورد وجود دارد که عمل کردن به آنها خالی از لطف نیست :

1.اگر سهم در منفی 2 یا بیشتر معامله می شد یا صف فروش بود خرید نکردن بهتر است مگر اینکه بدانیم و یا حدس بزنیم که صف جمه خواهد شد یا سهم در شرف نوسان است مانند غالبر (این مورد را توضیح خواهیم داد) 2.در صف خرید اقدام به فروش سهم نکنیم مگر اینکه بدانیم سهم ریزش خواهد داشت در این صورت اگر صف ریخت یک پله خروج میکنیم... مثل کترام رو 400 تومان صف ریخت سریعا صف فروش شد مجددا از فردای آن روز صف فروش را جمع کرده و تا 450 تومان رشد کرد. 3.بهتر است تا صبر کنید قیمت پایانی بالاتر از دو درصد مثبت باشد آن وقت اقدام به خرید کنید. 5.هماهنگ با شاخص باشید. هنگامی که شاخص منفی و یا در حال افت است یا تحت تاثیر بازگشایی یکی دو نماد خاص مثبت شده است به دلیل اینکه اگر شاخص مثبت باشد ممکن است سبد ما مثبت شود ولی اگه شاخص منفی باشه چند تا تک سهم فقط مثبت هستن... پس خرید پله ای میکنیم تا ریسک و کم کنیم

مقالات مرتبط

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Symphony 8A اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Symphony 8A Symphony 8A یک سیستم حدس و گمان پیشرفته است که توسط 8aSistemas توسعه یافته است که از الگوریتم های ورودی/خروجی استفاده می کند. معرفی اکسپرت کاربردی Symphony 8A هیچ چیز خاصی در اینجا وجود ندارد، هیچ آزمایش جام مقدس وجود ندارد، فقط یک رویکرد معاملاتی مبتنی بر قوانین […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    BabyAdx اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت BabyAdx اکسپرت BabyAdx حساب های بسیار کوچک و برای حساب های بسیار کوچک (توصیه شده برای حساب های تنها 100 دلار) و اهرم 1:30 طراحی شده. معرفی اکسپرت BabyAdx اگرچه اهرم بالاتر ترجیح داده شده است، با سرمایه بیشتر. امکان پذیر نیست، اگر نگوییم کاهش نسبتاً کوچکتر، سود نسبتاً بزرگتری دریافت […]

دیدگاه ها

نظرات برای این مقاله بسته است.
  • BrianCar

    Whoa! This is one of the most helpful things on the matter I’ve ever read. Thanks for your work.

    22 ژوئن 2018 در 2:57 ب.ظ
    • مدیر سایت

      your welcome

      16 جولای 2018 در 9:37 ق.ظ
  • ThomasCew

    Recently I have come across one article which I assume you might find useful. Someone may take a steaming dump all over it, but it answered some of my questions.

    18 می 2018 در 8:21 ب.ظ