دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

مصاحبه با جان کینر معامله گر بازار های مالی

مقالات آموزشی مقالات بازار فارکس
5 / 0
به این مقاله امتیاز دهید.

جان کینور معامله گر بازار های مالی که در چندین سال گذشته موفقیت های بسیار بزرگی به دست اورده است. این معامله گر با استفاده از تحلیل تکنیکال بازده چشمگیری بدست اورده.  فرایند بررسی و تجزیه و تحلیل به او اجازه میدهد سهم های بیشتری را در زمان کوتاه تری زیر نظر بگیرد. او نمودارهایش […]

مصاحبه با جان کینر معامله گر بازار های مالی جان کینور معامله گر بازار های مالی که در چندین سال گذشته موفقیت های بسیار بزرگی به دست اورده است. این معامله گر با استفاده از تحلیل تکنیکال بازده چشمگیری بدست اورده.  فرایند بررسی و تجزیه و تحلیل به او اجازه میدهد سهم های بیشتری را در زمان کوتاه تری زیر نظر بگیرد. او نمودارهایش را در وبسایت، حساب توییتر و صفحه فیسبوکش قرار میدهد با این هدف که خودش را به چالش بکشد و امیدوار است که دیگرانی که به معاملات و تحلیل علاقه مند هستند نکات تازه ای بیاموزند یا بتوانند فرصتی را شناسایی کنند. او مرد ساده ای است که تلاش میکند فرایندهای کاری اش را تا جایی که ممکن است ساده سازی کند. «جان» زمانی را اختصاص داد تا به پرسش های ما پاسخ دهد.

چه چیزی اولین بار باعث علاقه شما به تجارت و بازار سهام شد؟

من از شغلم بسیار خسته شده بودم، و میخواستم کاری پیدا کنم که در عین اینکه درآمد برایم ایجاد میکند، انعطاف بیشتری نیز به زندگی ام بدهد تا بتوانم بیشتر به خانواده ام بپردازم. به سمیناری رفتم که راه­های پولسازی در بازار را به من نشان داد. طی سمینار، برگزارکنندگان یک معامله آنلاین انجام دادند و 500 دلار سود کردند. بلافاصله من به این کار علاقه مند شدم.

چه روشها و استراتژی هایی را در گذشته پیگیری کرده اید که باعث شکستتان شده اند؟

من چندین بار شکست خورده ام. نخستین بار، فقط برای این معامله کردم که دوست داشتم هیجان حضور در بازار را تجربه کنم. بدون هیچ نقشه و طرحی معامله میکردم، بدون حد ضرر و در یک سهام یا اختیار معامله به صورت طولانی مدت وارد میشدم با این امید که بالاخره قیمتشان برمیگردد. پول زیادی از دست دادم. درباره پولی که میتوانستم در بازار کسب کنم اهداف غیرواقعی گذاشتم و بر اولویت های نادرست تمرکز کردم. سپس معامله با استفاده از تحلیل بنیادی را آزمودم، اما از تحقیق طولانی لذت نمیبردم؛ و پس از آن تلاش کردم معاملات بلندمدت انجام دهم، اما اصلا دوست نداشتم شش ماه یا بیشتر برای کسب نتایج صبر کنم. طی چند سال بعد، چندین سبک معاملاتی دیگر را نیز امتحان کردم و فهمیدم که مهمترین نکته، یافتن روشی است که با شخصیتم سازگار باشد. آن زمان بود که دریافتم معاملات کوتاه مدت با استفاده از تحلیل تکنیکال برایم جذاب است. من دوست دارم که نتایج انتخاب هایم را در زمان کوتاه تری ببینم.

چه کسانی یا مدل هایی در حوزه معامله بر شما تاثیر گذاشتند و چرا؟

نخستین کتابی که خریدم، کتاب ویلیام اونیل «چگونه در بازار سهام پول کسب کنیم» بود. این، نخستین گام من در این مسیر بود. زمانی که کتابهای مشابه را جستجو کردم توماس بولکوفسکی را پیدا کردم که تمرکزش بر الگوهای نموداری بود. روزی، همان طور که داشتم در اینترنت جستجو میکردم، مصاحبه ای قدیمی با دن زنگر، که رکورددار جهانی معاملات سویینگی است، را دیدم. هر سه این افراد، بر الگوهای نموداری متمرکز بودند که مرا مجذوب میکرد. میدانستم اگر بخواهم موفق شوم، باید به روش علاقه مند باشم و از آن لذت ببرم. اینجا بود که بالاخره کتابی درباره جس لیورمور خواندم که اهمیت پیووت ها و انتظار برای انجام معاملات درست را نشان میداد. همچنین از دنبال کردن استیو برنز و اسکات ردکر در توییتر لذت میبرم. هر دوی آنها فعالیت های آموزشی ای دارند که کمک میکند بتوانند دیگر معامله گران را پرورش دهند و از آنان حمایت کنند. کیفیت کلاس هایشان بر فکر من در معامله اثر گذاشته است.

لحظه “یافتم” کی برایتان رخ داد؟ کشفتان چه بود؟

زمانی که سبک معاملاتی مخصوص خودم را یافتم، جستجو، چالش و نتایج برایم لذت بخش شد. من از معاملات کوتاه مدت لذت میبرم، معاملات جدید را پیدا میکنم و نتایج را زودتر میبینم، همچنین ارزش زمان کاری را متوجه میشوم و صدها نمودار را بررسی میکنم. من امروز موضوعات را سریع تر میفهمم چون از سبکم آگاهم و زمان کاری مشخصی دارم.

بهترین توصیفی که از سبک معاملاتی تان دارید چیست؟

من سویینگ تریدر هستم، تنها از تحلیل تکنیکال استفاده میکنم و هم در الگوهای صعودی و هم نزولی سهام و اختیار معامله ترید میکنم.

قوانین کلیدی تان برای معامله چیست؟

سعی میکنم هرگز بیش از 2 درصد سرمایه ام را در یک معامله از دست ندهم و به طرح معاملاتی ام پایبند بمانم و همیشه به خاطر بسپارم که تحمل و انتظار برای نتیجه دادن یک معامله بدترین نوع انتظار است ( منظور این است که مدت طولانی برای نتیجه دادن یک معامله صبر کنیم)

آیا در انجمن های معامله گری عضو هستید؟ چه منافعی در این کار میبینید؟

نه، من فقط در توییتر هستم. با دنبال کنندگانم گفتگو میکنم، و واقعا از دیدگاه های دیگر درباره نمودار، و آشنا شدن با روشهای دیگر لذت میبرم.

در موقعیت هایی که معامله میکنید، به دنبال چه الگوهایی هستید؟

من الگوهای پرچم، و مثلت و رنج نزدیک سقف ها را دوست دارم.

فکر میکنید چه ویژگی هایی معامله گران بزرگ را از بقیه جدا میکند؟

روش ساده، نظم و مدیریت ریسک. شاید بتوانید بهترین معاملات را انتخاب کنید، اما بدون نظم و مدیریت سرمایه باز هم ممکن است پول از دست بدهید.

به کدام دوره معامله گری تان افتخار میکنید؟

چندین سال پیش بر روی نوع خاصی از یک مدل اختیار معامله( معاملات آپشن) کار میکردم. هدف این بود که سهامهایی را بیابم که فکر میکردم افزایش بزرگ درآمد (معادل آن در بازار ما تعدیل مثبت بزرگ است) خواهند داشت و سپس معامله اختیار معامله انجام دهم. اگر قیمت میتوانست به اندازه کافی حرکت در یک جهت حرکت کند، روی حرکت در جهت مخالف نیز میشد حساب کرد. بنابراین میبایست معامله را پیش از آن تعدیل میخریدم و پس از آن فروش استقراضی میکردم. اختیار معامله ای که انتخاب کرده بودم 1300 درصد در کمتر از 24 ساعت حرکت کرد. اگر با چشمان خودم ندیده بودم، هرگز باور نمیکردم.

بسیار عالی! مهمترین تاسفتان در بازار چیست؟

زمان هایی که سهم هایی میخریدم بدون طرح یا شیوه و سریع پولم را از دست میدادم.

چه کتابها یا منابعی را پیشنهاد میکنید به کسانی که میخواهند دانش معامله گری شان را ارتقا دهند؟

«چگونه در بازار سهام پول کسب کنیم» اثر ویلیام اونیل، کتابهای توماس بولکوفسکی درباره الگوهای نمواری و «خاطرات یک اپراتور سهام».

چه توصیه ای درباره حجم معامله به خوانندگان دارید؟

هیچ گاه بیش از 1 درصد کل سرمایه تان را در یک معامله ریسک نکنید.

خیلی از معامله گران چالش یکسانی دارند و همه در عبور از این وضعیت دچار مشکل اند. چه توصیه ای به آنان دارید؟

همه ما به بازبینی ذهنی نیاز داریم. از بازی موقتا خارج شوید. همیشه وقتی گذشته را مرور کنید، تصویر واضح تر میشود. بدین ترتیب نکات آموزشی ای را خواهید یافت که قبلا ندیده بودید.

حالا که معامله گر موفقی شده اید، چه کارهایی برای بهبود مهارتتان انجام میدهید؟

اگر ببینم سهامی حرکت خوبی داشته، ممکن است نمودار را مرور کنم تا بببینم آیا قبل از آن سیستم من سیگنالی صادر کرده است. خیلی از الگوها در کتاب ها نیستند. گاهی کتابهای جدید درباره معامله گری میخرم. اغلب مطالب جدیدی یاد میگیرم و منابع جدیدی نیز خواهم داشت. بازار معلم ماست و ما دانش آموزیم. همیشه به ما خواهد آموخت. هر هفته سه بار واچ لیستم را به روز میکنم که به معامله گران نشان میدهد چه سهمهایی را و چرا آنها را دنبال میکنم. این فرایند دائمی مرا به چالش میکشد تا روشم در انتخاب سهم ها را بهبود بخشم و ریسکم را کاهش دهم.

عادت یا روش خاصی دارید که از نظر دیگران ممکن است غیرمعمول باشد؟

من در هیچ کدام از معاملاتم از تحلیل بنیادی استفاده نمیکنم و 100 درصد روی نمودار متمرکز میشوم.

چه توصیه و راهنمایی ای دارید به کسانی که تازه وارد عرصه معامله گری شده اند؟

سبک معاملاتی ای را بیابید که با شخصیتتان سازگار است، سپس معاملات کاغذی یا مجازی انجام دهید تا زمانی که در این نوع معاملات موفق شوید. طبق طرحتان، با مقدار سرمایه کم و با رعایت نظم معامله کنید تا موفقیتتان ادامه یابد. زمانی که این سبک را بیابید، یافتن معامله برایتان آسان تر میشود، به این علت که از معاملاتی که با سبکتان سازگار نیست سریعا صرف نظر میکنید. زمانی را به یاد می آورم که جوان بودم و تلاش میکردم یک ماشین بخرم. پس از چند هفته، تصمیم گرفتم یک ماشین trans am (یک مدل ماشین از کمپانی Pontiac) بخرم. من شرایط خرید را به سال تولید و مقدار پولی که میخواستم بپردازم محدود کردم. در نتیجه، یافتن ماشینی که با شرایطم جور دربیاید ساده تر شد.

توصیه ای هم دارید به معامله گرانی که هم اکنون موفق هستند؟

همیشه زمانی را اختصاص دهید که از بازار دور باشید تا بتوانید به سلامتی، خانواده و دوستانتان به عنوان اولویت های نخست بپردازید و البته همیشه فروتن باشید. وقتی خودخواهی و غرورتان افزایش یابد، ریسک نیز زیاد میشود.

دوست دارید چه چیزی از شما به عنوان معامله گر برجا بماند؟

نمودارهایم را ساده نگه دارم و به دیدها و روشهای دیگر احترام بگذارم. هدفم این است که نمودارها را نشان دهم تا خودم را به چالش بکشم و به دیگرانی که به روشم علاقه مندند کمک کنم. بدین ترتیب همه مان میتوانیم راهمان را به سوی موفقیت پی ریزی کنیم.

مقالات مرتبط

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Complex Chaos EA اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Complex Chaos EA Complex Chaos EA یک سیستم خودکار است که از یک جفت میانگین متحرک نمایی برای تشخیص جهت بازار استفاده می کند و معاملات را در حالت شمع باز باز می کند. معرفی اکسپرت کاربردی Complex Chaos EA اگر بازار بر خلاف یک معامله حرکت کند، در یک […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Terraforming 1 اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Terraforming اولین نسخه من از اکسپرت کاربردی Terraforming 1 . EA از آربیتراژ آماری برای کسب سود از جفت ارز USD EUR و GBP استفاده می کند. معرفی اکسپرت Terraforming 1 موقعیت ها زمانی باز می شوند که یک فرصت آربیتراژ شناسایی شود. پوزیشن ها پس از 3 ساعت یا […]