دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

چگونه مانند وارن بافت سرمایه گذاری کنیم

مقالات آموزشی مقالات بازار فارکس
5 / 0
به این مقاله امتیاز دهید.

در این مطلب قصد داریم به شما مطلبی بیاموزیم که بتوانید مثل وارن بافت ترید کنید. در این مطلب که ترجمه شده می باشد اصطلاحات تخصصی را معادل سازی کردیم و برای این کار ما مجبور شدیم که بعضی پسوند و پیشوند اضافه کنیم تا برای شما عزیزان روشن تر شود. اتخاذ استراتژی های موفقیت […]

چگونه مانند وارن بافت سرمایه گذاری کنیم در این مطلب قصد داریم به شما مطلبی بیاموزیم که بتوانید مثل وارن بافت ترید کنید. در این مطلب که ترجمه شده می باشد اصطلاحات تخصصی را معادل سازی کردیم و برای این کار ما مجبور شدیم که بعضی پسوند و پیشوند اضافه کنیم تا برای شما عزیزان روشن تر شود.

اتخاذ استراتژی های موفقیت آمیز وارن بافت

روش متداول وارن بافت جهت سرمایه گذاری و کسب درآمد از “برکشایر هاتاوی” (شما می توانید برای دیدن عظمت شرکت Berkshire Hathaway تصاویر مجمع سالانه آنرا در این لینک ببینید) این است که شرکت هلدینگ برای سبد سرمایه گذاری خود، نسبت به انتخاب شرکت های متوسط آمریکایی بسیار حریص است، در سال 1965 بافت مدیریت سرمایه شرکت نساجی و تولید پوشاک برکشایر هاتاوی را به دست گرفت که تا سال 2015 در آستانه 50 سالگی اش همچنان ادامه دار است. این کار او را آماده کرد تا شرکت سازمان یافته ای تشکیل دهد که در عاقبت آنرا به عضویت شرکت هلدینگ خودش درآورد و اکنون این شرکت برای سرمایه گذاران شناخته شده است. اینجا ده راه وجود دارد که شما هم بتوانید همانند وارن بافت سرمایه گذاری کنید.

آسان فکر کنید.

سهام موجود در پرتفوی برکشایر هاتاوی از صنایع بزرگی چون بیمه، آب وبرق، انرژی، راه آهن، خرده فروشی و امور مالی و تولیدی است که خدمات و تولیداتشان تشکیل دهنده نیازها و جزییات اقتصادی روزمره ماست. برندهای آشنای “سبد محصولات مواد غذایی” منعکس کننده ی نیاز های بی انتهای مصرف کنندگان هستند و این به آن معنی است که ارزش سرمایه گذاری های بافت در بلند مدت، دارای رشدی مستمر و پایدار خواهد بود. هلدینگ برکشایر هاتاوی شامل بیمه لایگو، باتری سازی دوراسل و شرکت خدمات ولزفارگو است.اگر شما همیشه از این رهنمود ها استفاده کنید کارشناسان بافت به شما می گویند که شما احتمالا خواهان مالکیت قسمتی از آن هستید.

روی شخصیت ها حساب کنید!

لوان لافتن (LouAnn Loften) نویسنده کتاب “وارن بافت همانند یک دختر بچه سرمایه گذاری میکند و چرا شما هم باید همین کار را بکنید” میگوید: سرمایه گذاری تنها در شرکت هایی است که با معیارهای او سازگار است و به مدیرانشان اعتماد دارد. او وارد کسب و کارهایی نمی شود که با انسان هایی با عقیده او مخالف هستند مواجه شود و به آن ها اعتمار ندارد. لافتن میگوید: شهرت و نیکنامی، رفتار عمومی و پاسخگویی از جانب مدیران نه تنها به صاحبان سرمایه بلکه به تمام ذینفعان از جمله: کارکنان، جوامع و محیط زیست همیشه یک شاخص از عملکرد خوب است.

ارزش اصلی را تشخیص دهید.

شرکت ها پیوسته گزارشات مالی خود را با یک سری هزینه های فوق العاده پیچیده می کنند. روی وارد (Roy Ward) تحلیلگر ارشد شرکت مشاوره سرمایه گذاری کابوت میگوید:شما نمیتوانید همانند وارن بافت تعداد زیادی تحلیلگر داشته باشید اما میتوانید شاخص های اساسی از ارزش اصلی را یاد بگیرید.

روی وارد میگوید: ارزش اصلی چیست؟؟

او توضیح میدهد که اگر شما به طور مثال یک شرکت مشاور املاک را خریده باشید؛ آن چیزی که شما در اصل مالک آن شده اید دارایی های مادی و معنوی آن است. اما ارزش دفتری هر سهم که به طور معمول نشان دهنده ارزش اصلی شرکت در مقایسه با قیمت فعلی سهام آن است را پیگیری کنید.

از تیترها چشم پوشی کنید

لری اسودرو (Larry Swedroe) مدیر تحقیق و پژوهش اتحادیه BAM و نویسنده کتاب (فکر،کار و سرمایه گذاری همانند وارن بافت) میگوید: بافت میداند که در کوتاه مدت امکان دارد در اثر واکنش به اخبار اقتصادی روزمره (نوسانات آنی بازارها) سودی بدست آید. در عوض شما با پیروی کردن از راهنمایی ها و سبک فکری بافت از اخبار و عناوین چند قدم جلوتر خواهید بود. شما نمیتوانید دقیقا حدس بزنید که دولت، فدرال رزرو بانک مرکزی و بازار چه خواهند کرد اما شما میدانید که سیاست کلی اقتصادی دولت در راستای ایجاد ثبات در اقتصاد است. اسودرو میگوید: این همان موقعیتی است که فرصت ها در آن نهفته است.

درک اساسی معیارهای کارایی

وارد میگوید: زمانی شما ارزش دفتری را درک میکنید که توانایی پی بردن به میزان درآمدزایی شرکت از دارایی هایش را داشته باشید.بافت به دنبال 20% بازده به دارایی مستمر و مداوم است که بسیاری از شرکت ها دچار کاهش این درآمدها هستند.همچنین او خطوط روند را بررسی میکند.شرکتی که از دارایی هایش 10% بازده داشته و حال این رقم 20% است در مسیر درست سرمایه گذاری قرار گرفته است. او میگوید: وارن به همین چراها و دلایل علاقه مند است.

بررسی کنید و صبور باشید

آیا شما تعدادی از شرکت هایی که با الگوی سرمایه گذاری وارن بافت سازگار می باشند را مورد بررسی قرار داده اید؟ روی وارد میگوید: آنها را مورد بررسی قرار دهید برای اینکه ببینید آنها چگونه به خوبی درآمدزایی می کنند و چگونه سهام قیمتی و ارزشمند دارند. اگر شرکت به طور مداوم سود ده بوده اما قیمت سهام آن نسبت به ارزش دفتری آن دچار کاهش شدیدی شده است شما ممکن است یک گزینه خوب برای خرید و نگهداری شناسایی کرده باشید.

بلند مدت حرکت کنید

لافتن میگوید: خرید و نگهداری در بلند مدت سود ده است. او میگوید: حتی اگر بسیاری از سرمایه گذاران سعی کنند تا با استفاده از حرکات آنی و لحظه ای بازار به نوسانگیری بپردازند، بافت برای نگهداری همیشگی به خرید سهام می پردازد. لافتن میگوید: او روش سرمایه گذاری خود را اینگونه شرح می دهد: (سکون نزدیک به کاهلی) او میگوید:اگر دامنه و افق فکری شما در راستای سرمایه گذاری بلند مدت نیست؛ برای اینکه حداقل 5 سال در سرمایه گذاری هایتان بمانید، برنامه ریزی کنید. بازار ثابت کرده است که مدت زمان طولانی میخواهد که از یک چرخه سرمایه گذاری خارج شوید. به گفته لافتن بازار برای رشد به زمان نیاز دارد.

گزارشات معروف بافت را بخوانید

گزارشات سالانه شرکت ها به دلیل اینکه با اغراق نوشته میشوند قابل اعتماد نیستند ودر نوشتن آن ها اصل پنهان کاری رعایت میشود به جز گزارشات معروف عامیانه برکشایر هاتاوی که بر روی وبسایت شرکت قابل مطالعه هستند. بافت نه تنها فعالیت های خود و تیمش را توضیح میدهد بلکه چرا و چگونگی فعالیت های مذکور را نیز بیان میکند. او با زبانی ساده از شما و سایر سرمایه گذاران دعوت میکند که در ماموریت او همراهش باشید.

در صندوق های شاخص سرمایه گذاری کنید

اسودرو میگوید: اگر انجام همه این کارها بسیار زیاد است و یا شما شغل روزانه ای دارید(غیر از بورس) به احتمال زیاد شما فقط باید از رهنمودهای بافت پیروی کنید ودر صندوق های شاخص سرمایه گذاری کنید. به گفته اسودرو بافت به مردم توصیه میکند در صندوق های شاخص سرمایه گذاری کنید به دلیل اینکه اگر شما چنین کاری انجام دهید تقریبا دارای اعتماد و تضمین بیشتری (ریسک کمتری) نسبت به سایر سهم ها و بخش های دیگر خواهید بود.

بخشنده باشید

بافت به همراه ده ها تن از مولتی میلیونرها و تعدادی از میلیاردرها متعهد شده اند بخش بزرگی از ثروت خود را وقف کنند. شما میتوانید در سایت Givingpledge.com این وعده او و اینکه چگونه میخواهد دیگران را به این کار ترغیب کند ببینید. شما میتوانید در راهی غیر از این هم به یک الگوی بزرگ تبدیل شوید.

مقالات مرتبط

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    My Big Bars MT5 اندیکاتور

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی My Big Bars MT5 اندیکاتور My Big Bars MT5 می تواند میله های (شمع) بازه زمانی بالاتر را نشان دهد. اگر نمودار H1 (1 ساعت) را باز کنید، نشانگر زیر نمودار H3، H4، H6 و غیره قرار می دهد. معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی My Big Bars MT5 بازه های […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Choose Your Win Rate اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Choose Your Win Rate Choose Your Win Rate این یک ایده قدیمی بود که اکنون به واقعیت تبدیل شده است. اغلب از ما پرسیده شده است که نرخ برد سیستم های معاملاتی ما چگونه است. معرفی اکسپرت کاربردی Choose Your Win Rate خوب، نرخ برد یک متغیر آماری است که […]