دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

کارمزد معاملات

مقالات آموزشی مقالات بازار فارکس
5 / 2
2/5 - (1 امتیاز)

دانشکده بورس و ارز – فرابورس سرمایه گذار برای انجام معاملات در فرابورس کارمزدهای زیر را پرداخت می کند. شايد براي شما هم اين سؤال به وجود آمده باشد که وقتي قصد داريد سهامي را خريداري کنيد، آيا علاوه ‌بر مبلغ موردنياز براي خريد سهام، بايد هزينه ديگري هم بپردازيد يا نه؟ وقتي سهام خود […]

دانشکده بورس و ارز - فرابورسکارمزد معاملات سرمایه گذار برای انجام معاملات در فرابورس کارمزدهای زیر را پرداخت می کند. شايد براي شما هم اين سؤال به وجود آمده باشد که وقتي قصد داريد سهامي را خريداري کنيد، آيا علاوه ‌بر مبلغ موردنياز براي خريد سهام، بايد هزينه ديگري هم بپردازيد يا نه؟ وقتي سهام خود را مي‌فروشيد چطور؟ پاسخ سؤال مثبت است، چون سرمايه‌گذار براي خريد و فروش سهام و ساير انواع اوراق بهادار در بورس، بايد کارمزد بپردازد. اين كارمزد كه البته، مبلغ آن بسيار اندك است، ازسوي متوليان بازار سرمايه صرف اداره و توسعه مستمـر اين بازار مي‌شود. اما مبلغ کارمزد خريد و فروش اوراق بهادار در بورس، چقدر است؟

کارمزد کارگزاران

کارمزد معاملات کارگزاران در بازار اول و دوم و کارمزد عرضه در بازار سوم توسط کارگزاران رقم  4 در هزار ارزش معاملات از خریدار و4 در هزار ارزش از معاملات فروشنده، هرکدام تا سقف 100 میلیون ریال تعیین شده است. کارمزد معاملات کارگزاران از معاملات بازار اوراق مشارکت معادل63 در 100 هزار  ارزش معاملات  از فروشنده و خریدار تا سقف 12/6 میلیون ریال مصوب شده است.

کارمزد  فرابورس

فرابورس در هر معامله معادل 0/00056 ارزش معامله تا سقف 120 میلیون ریال از خریدار و معادل 0/00084  ارزش معامله تا سقف 180میلیون ریال از فروشنده اخذ می کند.

کارمزد سازمان بورس و اوراق بهادار

نیم در هزار (0/05 درصد) ارزش معامله که تاسقف 200 میلیون ریال که 60 درصد  توسط فروشنده و 40 درصد توسط خریدار عنوان کارمزد به سازمان بورس و اوراق بهادار پرداخت می شود که این رقم نصف کارمزد سازمان بورس از معاملات بورس اوراق بهادار است.

کارمزد شرکت سپرده گذاری مرکزی( کارمزد تسویه)

یک در 10 هزار (0/01 درصد) ارزش معامله  تا سقف 200 میلیون ریال که 60 درصد  توسط فروشنده و 40 درصد توسط خریدار به عنوان کارمزد به شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت می شود.

مالیات نقل وانتقال

5 در هزار (0/5 درصد)  ارزش معامله که توسط فروشنده پرداخت خواهد شد و غیر از این مالیات، سرمایه گذاران در فرابورس مالیات دیگری پرداخت نمی کند.

مقالات مرتبط

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Complex Chaos EA اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Complex Chaos EA Complex Chaos EA یک سیستم خودکار است که از یک جفت میانگین متحرک نمایی برای تشخیص جهت بازار استفاده می کند و معاملات را در حالت شمع باز باز می کند. معرفی اکسپرت کاربردی Complex Chaos EA اگر بازار بر خلاف یک معامله حرکت کند، در یک […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Terraforming 1 اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Terraforming اولین نسخه من از اکسپرت کاربردی Terraforming 1 . EA از آربیتراژ آماری برای کسب سود از جفت ارز USD EUR و GBP استفاده می کند. معرفی اکسپرت Terraforming 1 موقعیت ها زمانی باز می شوند که یک فرصت آربیتراژ شناسایی شود. پوزیشن ها پس از 3 ساعت یا […]