دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

ارز Tron چیست؟

مقالات آموزشی مقالات ارز های دیجیتال
5 / 0
به این مقاله امتیاز دهید.

ارز Tron چیست؟ ترون (Tron) یک برنامه غیرمتمرکز قابل اطمینان و متن‌باز (اوپن سورس) است که توسط بنیاد ترون (Tron Foundation) ایجاد شده است. Tron یک برنامه است که قصد دارد به تولید کنندگان محتوا این امکان را دهد تا در ازای محتوایی که تولید می‌کنند پاداش و درآمد داشته باشند. Tron شامل تکنولوژی همتابه‌همتا […]

ارز Tron چیست؟

ارز Tron چیست؟

ترون (Tron) یک برنامه غیرمتمرکز قابل اطمینان و متن‌باز (اوپن سورس) است که توسط بنیاد ترون (Tron Foundation) ایجاد شده است. Tron یک برنامه است که قصد دارد به تولید کنندگان محتوا این امکان را دهد تا در ازای محتوایی که تولید می‌کنند پاداش و درآمد داشته باشند. Tron شامل تکنولوژی همتابه‌همتا ( peer-to-peer ) بر پایه بلاک‌چین می‌شود که به این معناست که همانند سایر ارزهای رمزنگاری‌شده، قابلیت از بین بردن واسطه را داراست. از یک جنبه دیگر، تکنولوژی Tron به کاربران اجازه می‌دهد تا از هرجای دنیا به محتوای سرگرم‌کننده دسترسی یابند، آنهم بدون اینکه نیاز باشد از برنامه‌هایی مانند گوگل‌پلی یا اپ‌استور استفاده کنند. در نتیجه، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند بصورت مستقیم و سریع، درآمدشان را از مصرف‌کننده آن محتوا دریافت کنند. مدیر اجرایی و بنیان‌گذار Tron شخصی با نام جاستین سان (Justin Sun) است که در لیست “Forbes 30 Under 30” نیز قرار گرفته است. اعضای تیم، بنیاد ترون (Tron Foundation) را به عنوان یک بنیاد غیرانتفاعی که شبکه Tron را اداره می‌کند ایجاد کرده است. در اواخر دسامبر 2017 جاستین سان در اکانت توئیتر خود اعلام کرد که چندین توسعه‌دهنده از شرکت چینی تجارت الکترونیک علی‌بابا به تیم Tron پیوسته‌ است و شک و شبهه‌هایی را بر مشارکت قریب‌الوقوع Tron و Alibaba برانگیخت. جاستین سان تازگی‌ها همکاری Tron با Baofeng را اعلام کرده است. Baofeng به عنوان نتفلیکس چینی مشهور است و به عنوان یک پورتال ویدئو، بیش از 200 میلیون کاربر دارد.

رشد قیمت Tron

در دسامبر 2017 این ارز به دلیل افزایش قیمت، توجه زیادی را به خود جلب کرد. قیمت این ارز در ابتدای دسامبر 2017 در حدود 0.002 دلار بود ولی در انتهای دسامبر به 0.05 دلار رسید. در انتهای دسامبر 2017 ارز Tron با ارزش بازار 2.2 میلیارد دلاری به 17‌مین رتبه در بین ارزهای رمزنگاری شده (از لحاظ ارزش بازار) در سایت coinmarketcap.com رسید.

نحوه ساخت کیف پول Tron

برای نگهداری ارز Tron شما می‌توانید از سایت myetherwallet.com استفاده کنید. از این سایت می‌توان برای نگهداری ارزهایی که بر پایه شبکه اتریوم ساخته شده (مثل ترون) استفاده کرد.

ارز دیجیتال ترون Tron چیست

پس از ساخت بیت کوین و موفقیت آن به عنوان ارز دیجیتالی باعث شد توسعه دهندگان دیگری در صدد پیشرفت ارز دیجیتالی ،ارزهای دیگری با نام های مختلف به بازار عرضه دهند. ترون به عنوان ارز دیجیتالی جدید با مدیریت جاستین سان بر اساس اصول تیم برنرز لی وارد بازار شد. Forbes Asia کسی است که جاستین سان را به عنوان مدیر Tron انتخاب کرد و او توانست برنامه چت Peiwo را بنا کند که تا به امروز کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. همچنین او در پلت فرم بیت کوین و ریپل در چین دخالت داشته است. به طور کلی هر سودی که به وسیله این شبکه به دست می آید برای فعالیت های بعدی از آن مورد استفاده قرار می گیرد و برای نمایندگان شرکت هیچ سودی در نظر گرفته نمی شود، در اصل برای کمک به مردم به صورت مازاد انجام می گیرد.

هدف از تاسیس ترون چیست ؟

به طور کلی می توان گفت از ترون در جهت انتشار و ذخیره سازی داده ها می توان استفاده کرد. علاوه بر ذخیره سازی و بازخوانی اطلاعات قادر به توزیع داده ها می باشید. ارز دیجیتالی ترون با محتوای رایگانی که در بر دارد نیز به عنوان یک تفریح و سرگرمی برای همگان ارائه شده است. در اصل این ارز دیجیتالی بر اساس بلاک چین به صورت یک پروتکل غیرمتمرکز تشکیل شده است و با استفاده از یک پلتفرم مستقل ، می توانند نحوه تقسیم و توزیع داده ها را خود انتخاب نمایند.

کیف پول ترون :

ترون هم مانند ارزهای دیگر همچون ریپل و اتریوم برای ذخیره سازی خود نیاز به کیف پول دارد. از پشتیبانی کنندگان ارز tron می توان از صرافی ها نام برد که این ها گزینه خوبی برای ذخیره سازی ارز دیجیتالی ترون می باشند حتی می توان از کیف پول ERC 20 اتریوم هم در جهت اندوختن اعتبار استفاده کرد. MyEtherWallet نوعی دیگر از کیف پول ترون می باشد که در اینجا به عنوان بهترین کیف پول شناخه شده است. جالب اینجاست که با استفاده از این کیف پول می توانید کیف پول دیگری در آن ایجاد کنید و با استفاده از بلاک چین تراکنش خود را کامل کنید.

مقالات مرتبط

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Complex Chaos EA اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Complex Chaos EA Complex Chaos EA یک سیستم خودکار است که از یک جفت میانگین متحرک نمایی برای تشخیص جهت بازار استفاده می کند و معاملات را در حالت شمع باز باز می کند. معرفی اکسپرت کاربردی Complex Chaos EA اگر بازار بر خلاف یک معامله حرکت کند، در یک […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Terraforming 1 اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Terraforming اولین نسخه من از اکسپرت کاربردی Terraforming 1 . EA از آربیتراژ آماری برای کسب سود از جفت ارز USD EUR و GBP استفاده می کند. معرفی اکسپرت Terraforming 1 موقعیت ها زمانی باز می شوند که یک فرصت آربیتراژ شناسایی شود. پوزیشن ها پس از 3 ساعت یا […]