دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2018

مقالات آموزشی مقالات ارز های دیجیتال
5 / 0
به این مقاله امتیاز دهید.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2018 در چند سال گذشته مخصوصا از اواخر 2015 تا اواخر سال سال 2017 بیت کوین رشد بیش از 50 برابری داشته و توجه بسیاری را به سوی خود معطوف کرده. این رشد قیمت طرفداران زیادی را به سوی بیت کوین کشانده و افراد و سازمان های زیادی […]

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2018

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2018

در چند سال گذشته مخصوصا از اواخر 2015 تا اواخر سال سال 2017 بیت کوین رشد بیش از 50 برابری داشته و توجه بسیاری را به سوی خود معطوف کرده. این رشد قیمت طرفداران زیادی را به سوی بیت کوین کشانده و افراد و سازمان های زیادی شروع به استخراج، معامله و انتشار اخبار بیت کوین کرده اند. تب پیش بینی قیمت بیت کوین از همان ابتدای رشد شروع به بالا رفتن کرد اما بعد از افت شدید ماه دسامبر سال 2017 تا مرز 6000 هزار دلار شدت دو چندان به خود گرفت. این وسط دارندگان بیت کوین بسیار نگران قیمت بیت کوین در سال 2018 هستند. این دومین بار است که کاهش بیت کوین باعث نگرانی شدید در بین سرمایه گذاران شد. اولین بار نوامبر سال 2017 بود که از حدود 7500 دلار به 5500 دلار افت کرد و حدود 30 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد. ولی در نتیجه، قیمت بیت‌کوین مجدد شروع به رشد کرد و اظهاراتی که گفته میشد قیمت بیت‌کوین وارد حباب شده شدت گرفت. البته چون قیمت ارزهای دیجیتال براساس درآمد نیست، بازار این ارزها به احتمال قوی پرنوسان و همراه با حدس و گمان خواهد بود. با این حال، تحلیلگران بیت‌کوین همه تلاش خود را می‌کنند تا پیش‌بینی بهتری از آینده بیت‌کوین ارائه دهند.

عرضه و تقاضا عامل تعیین کننده قیمت بیت‌کوین

در برخی تحلیل‌ها، پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال نیازمند بررسی عرضه و تقاضاست. دیوید دراک (موسس LDG capital) در یک مصاحبه با motly fool اظهار داشت که بیت‌کوین در سال 2018 به 20000 دلار خواهد رسید. او براساس مقدار عرضه بیت‌کوین این پیش‌بینی را کرده است (زیرا مقدار مشخصی بیت‌کوین هر ساله استخراج می‌شود) درست است که David Darke فقط براساس عرضه و تقاضا این پیش‌بینی را انجام داد. او گفت:

” مقدار عرضه بیت‌کوین ثابت است ولی تقاضای آن در حال افزایش است، وقتی این اتفاق بیفتد، قیمت افزایش می‌یابد “.

David Darke همچنین اشاره کرد که ساختار بیت‌کوین به گونه‌ای است که حداکثر 21 میلیون از آن می‌تواند وجود داشته باشد و فقط حدود 4.3 میلیون از آن باقی مانده است. متاسفانه به دلیل اینکه هیچ معیار سنجش قابل اتکایی در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال وجود ندارد، بازار بیت کوین تحلیلگران را مجبور کرده تا پیش‌بینی‌هایشان را بطور مرتب بازبینی کنند. برای مثال، در اوایل نوامبر 2017 یک تحلیلگر با نام Ronnie Moas (موسس Standpoind Reaserch) چشم‌انداز خود از قیمت بیت‌کوین در سال 2018 را از 7500 دلار به 11000 دلار رساند. سپس در کمتر از یک ماه بعد، با ارسال یک توئیت در توئیتر، مبلغ پیش‌بینی خود را از 11000 دلار به 14000 دلار رساند. در اویل دسامبر، Ronnie Moas برای سومین بار، پیش‌بینی خود از قیمت بیت‌کوین در سال 2018 را به 20 هزار دلار افزایش داد. این تحلیلگر، خوش‌بینی خود را براساس این واقعیت گذاشته که ارزش بازار بیت‌کوین در مقایسه با ارزش 200 تریلیون دلاری سهام، پول نقد، طلا و اوراق بهادار بسیار پایین است. علاوه بر این، Ronnie Moas به این نکته اشاره کرد که چندین توسعه مثبت در ارزهای دیجیتال در آینده رخ خواهد داد. این موارد شامل پشتیبانی شرکت Square (یک شرکت پرداخت موبایلی در سانفرانسیسکو) از پرداخت با بیت‌کوین و نقشه گروه CME برای اجرایی کردن معاملات آتی بیت‌کوین است. این تحلیلگر انتظار دارد کمی بعدتر، حجم معاملات بیت‌کوین به شدت افزایش یابد و به این ترتیب نوسانات آن کم شود. در یک پست که چندی قبل منتشر شد او اظهار داشت: “می‌توانیم این نظریه را بدهیم که اخبار خوب هنوز اثر خود را روی قیمت نگذاشته است”

خوش‌بینی نسبت به بیت‌کوین

تام لی (Tom Lee) شریک مدیریت در شرکت Fundstrat Glonal Advisors به تازگی پیش‌بینی خود را نسبت به قیمت بیت‌کوین از 6000 دلار به 11500 دلار تغییر داده است. اینطور که بیزنس اینسایدر گزارش می‌دهد، گرچه تام لی معتقد است که بیت‌کوین به سمت یک اصلاح قیمت شدید در حرکت است، او همچنین اعتقاد دارد که روند طولانی مدت بیت‌کوین همچنان مثبت باقی می‌ماند. خوش‌بینی او با مدل ارزیابی کوتاه‌مدتی که ایجاد کرده تقویت می‌شود. این مدل براساس قانون Metcalfe است. این قانون می‌گوید ارزش یک شبکه متناسب با مربع تعداد افراد حاضر در آن شبکه است. به عبارت دیگر، او اعتقاد دارد ارزش بیت‌کوین با آمدن سایر سرمایه‌گذاران، افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند. گرچه لی انتظار دارد که یک اصلاح قیمت در بیت‌کوین رخ دهد، او اعتقاد محکم دارد که چشم‌انداز بلندمدت بیت‌کوین روشن است. همچنین Michael Novogratz که مدیر یک صندوق سرمایه‌گذاری پرریسک است نسبت به بیت‌کوین خوش‌بین است. او در گفتگو با CNBC اظهار داشت “بیت‌کوین می‌تواند تا پایان سال 2018 به 40000 دلار برسد”. پایه و اساس این اظهار نظر این است که او باور دارد وقتی بیت‌کوین در بازارهای آتی معامله شود، بیشتر به صورت یک ارز مطرج می‌شود. با این حال او اعتقاد دارد که ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک یک کاهش قیمت و اصلاح 50 درصدی خواهند داشت. او می‌گوید “سقوط سنگینی در انتظار خواهد بود، زیرا به سطحی می‌رسیم که بالاتر از سطح تکنولوژی است. اینکار باعث می‌شود سرمایه‌گذاری بسیار هیجان‌انگیز ولی مشکل شود”

نظر جان مک‌آفی

احتمالا خوش‌بین‌ترین شخص نسبت به بیت‌کوین، جان مک‌آفی است. کاندید سابق ریاست جمهوری آمریکا، قبلا پیش‌بینی کرد که قیمت بیت‌کوین در سال 2017 به 5 هزار دلار و تا 2020 به 500 هزار دلار خواهد رسید. از آنجایی که قیمت بیت‌کوین خارج از انتظارات عمل کرد و از آن قیمت 5 هزار دلاری عبور نمود، مک آفی حال پیش‌بینی کرده که بیت‌کوین تا سال 2020 میلادی به 1 میلیون دلار خواهد رسید. به عنوان یک پول یا دارایی بدون پشتوانه، مردم از بیت‌کوین به عنوان یک ارز که خارج از بازارهای مالی سنتی است استقبال زیادی کرده‌اند. اگر اقتصاد دنیا دچار عدم ثبات شود یا جغرافیای سیاسی‌ دچار تغییراتی بزرگ گردد، بیت‌کوین می‌تواند به شدت رشد کند. در حال حاضر، بیت‌کوین یک دارایی امن در نظر گرفته می‌شود. بسیاری اعتقاد دارند بیت‌کوین بسیاری از ویژگی‌های طلا را داراست: قابل مبادله، با دوام، قابل حمل، قابل تقسیم و کمیاب است.

احتمال یک سقوط قیمت در آینده نزدیک

برخی تحلیلگران روی بیت‌کوین خوش‌بین نیستند. Shane Chanel یک مشاور سرمایه‌گذاری در شرکت ASR Wealth Advisers اعتقاد دارد که بیت‌کوین تا پایان سال 2018 به 25 هزار دلار می‌رسد. در مقاله ای در CNN اظهار کرد که هر خبر یا اتفاق کوچکی در بیت کوین امکان یک چرخش یا ریزش وجود دارد. همچنین او قبلا ادعا کرده که اصلاح قیمت بیت کوین ممکن است تا 7500 دلار پایین برود که این اتفاق نیز افتاد و تا 5800 دلار افت قیمت را مشاهده کردیم. اکثر تحلیل تگران و معامله کنندگان بیت کوین نظر مثبت در مورد اینده بیت کوین دارند اما باز هم در مورد اصلاح قیمت هشدار میدهند.

مقالات مرتبط

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    VIP simple training system اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی VIP simple training system VIP simple training system اکسپرت برخی از اندیکاتورها را رصد می کند و تحت یک شرایط (یا شرایط) خاص، بسته به شرایط، درخواست تجارت (فروش یا خرید) می دهد. معرفی اکسپرت کاربردی VIP simple training system استراتژی: ما از شاخص میانگین متحرک با دوره 8 استفاده […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Simple Sensitive Stochastic Scalper اکسپرت MT5

    معرفی اکسپرت کاربردی Simple Sensitive Stochastic Scalper اکسپرت کاربردی Simple Sensitive Stochastic Scalper این سیستم دارای تعدادی متغیر است و در این مورد سادگی آن کلید موفقیت آن است. معرفی اکسپرت Simple Sensitive Stochastic Scalper سیستم به دنبال «شکاف‌های» مختلف به‌عنوان شکست‌های ورود به بازار می‌گردد و سپس آنها را از طریق تجزیه و تحلیل […]