دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

ویژگی های بازار ارز

مقالات آموزشی مقالات بازار فارکس
5 / 3
3/5 - (2 امتیاز)

ویژگی های بازار ارز در ادامه  برخی از ویژ گی ها یا مزایای بازار ارز نسبت به بازارهای دیگر و بازارهای سنتی اشاره میشود : بازار ۲۴ ساعته :   که در ۵ روز هفته(از دوشنبه تا جمعه) در هر زمان  که تمایل به انجام معامله داشته باشید امکان انجام معامله در بازار ارز وجود […]

ویژگی های بازار ارز

در ادامه  برخی از ویژ گی ها یا مزایای بازار ارز نسبت به بازارهای دیگر و بازارهای سنتی اشاره میشود :

ویژگی های بازار ارز

بازار ۲۴ ساعته :  

که در ۵ روز هفته(از دوشنبه تا جمعه) در هر زمان  که تمایل به انجام معامله داشته باشید امکان انجام معامله در بازار ارز وجود دارد

دسترسی آسان و سریع:

کامپیوتر و اینترنت تنها وسیله مورد نیاز برای انجام معامله است و انجام معامله در کسری از ثانیه تنها با یک کلیک امکان پذیر است.

بازار ۲ طرفه:

یکی از ویژگیهای بسیار جذاب این بازار این است که اگر روند حرکتی را نزولی و به سمت پایین تحلیل و پیش بینی نمودید، ابتدا بفروشید و سپس در قیمتهای پایین تر آن را خریداری و از  ما به تفاوت آن سود کسب نمایید. در سایر بازارها مانند سهام شما تنها در یک جهت، آن هم هنگامی که روند قیمتی سهم صعودی و رو به بالاست می توانید سود کسب نمایید.

بازار کارا و عادلانه :

همه اطلاعات و اخبار همزمان و به سرعت در دسترس همگان  قرار می گیرد تا هیچ کس در این بازار از موقعیت و مزیت خاصی نسبت به دیگری برخوردار نباشد.گستردگی و حضور همه شرکتهای مالی در این بازار و نیز عدم وجود اخبار نهانی زمینه سوء استفاده را کاهش داده و بازار ارز را در زمره  یکی از سالم ترین و تحلیل پذیرترین بازارهای مالی دنیا قرار داده است.

نقد شوندگی بالا:

بازار بر اساس عرضه مبالغ بالای پول عمل می کند و معامله گر آزادی مطلق برای باز کردن یا بستن یک معامله درنرخهای جاری با هر اندازه در هر لحظه را دارد. معامله گر برای خرید یا فروش خود نیاز به یافتن فروشنده یا خریدار را ندارد

امکان تمرین در معاملات آزمایشی :

حسابهای مجازی که توسط اکثر کارگزاران به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد دقیقا مانند یک حساب واقعی است و کلیه شرایط بازار و نرخ دهی و نوسانات آن واقعی هستند با این تفاوت که پولی که با آن معامله را انجام می دهید یا سود و ضرری که در انجام معامله پیش می آید، مجازی است. این حسابها اصطلاحا Demo نامیده می شوند .

هزینه های ورود اندک :

با داشتن مقدار حداقل ۲۰۰۰ دلار آمریکا(امروزه کارگزارانی هستند که حسابهایی با مبالغ بسیار ناچیز و حتی با یک دلار هم اقدام به افتتحاح حساب میکند) و داشتن کامپیوتر و خط اینترنتی مناسب، می توانید در هر لحظه که مایل باشید به خرید و فروش اینترنتی بپردازید. شرکت در کلاسهای آموزشی و انجام معامله به صورت مجازی و تبحر یافتن در آنها تنها پیش شرط علمی لازم برای ورود به این بازار است و هر کس با هر زمینه شغلی و تخصصی امکان تجارت در این بازار را داراست. آشنایی با کامپیوتر و اینترنت زبان انگلیسی ضروری نیست اما تسلط داشتن در هر کدام طبیعتا مفید و مکمل است.

 کارمزد معاملاتی پایین، حذف کمیسیون :

کارگزاران یا نمایندگیهای آنها، هرگز برای خدمات خود هزینه ای را در نظر نمی گیرند، به جز کارمزدی که به طور طبیعی در بازار برای عرضه و تقاضا بین قیمتهای خرید و فروش در نظر گرفته می شود که اصطلاحا اسپرد نامیده می شود. هیچ کمیسیون یا بهره شبانه در اکثر کارگزاریها از مشتری اخذ نمی شود.

در دسترس بودن خدمات تحلیلی- پیش بینی :

پویایی و نقدینگی بالای بازار سرمایه گذاران زیادی را هر روزه به سمت خود جلب می نماید. بانکها  و موسسات معتبر مالی همواره تحلیل ها و پیش بینی های خود را از تحولات و وقایع مهم دنیا و تاثیرگذاری آن بر بازار ارز به صورت روزانه در اختیار معامله گران قرار می دهند.

 امنیت – ضمانت :

تضمین اصل سرمایه و دارایی، مهمترین لازمه سرمایه گذاری است. در بازار ارز این مهم با توجه به اعتبار و ضمانتهای ارائه شده توسط بانکهای پشتیبانی کننده بازار تحت شرایط مختلف صورت  می گیرد.

 قوانین انعطاف پذیر سیستم معاملاتی :

 انجام یک معامله در بازار ارز می تواند به صلاحدید معامله گر از قبل برای قیمت خاصی تعیین شود، به این ترتیب هر کس می تواند برای فعالیتها و معاملات آینده خود از قبل برنامه ریزی داشته باشد. در صورتی که شخص پیش بینی خاصی در این زمینه داشته باشد، می تواند با گذاردن فرمان(دستور) بر سیستم معاملاتی خرید یا فروش خود را انجام داده و لزوما حضور شخص در بازار در لحظه انجام معامله ضروری نیست.

روندهای تحلیل پذیر و متناوب :

هر ارز در مسیرهای خاصی نوسان می کند  که تا محدوده زمانی نسبتا" طولانی می تواند به این ترتیب تکرار شود. به علت پویایی و کارایی بالای این بازار تلفیقی از تحلیلهای تکنیکی و بنیادی موقعیت های سودآوری مناسبی را برای معامله گران و مدیران سرمایه ایجاد می کند. یافتن جهت  و روند حرکتی مولفه بسیار مهمی در این بازار است

بودجه اعتبار معاملاتی( لورج) :

برای اکثر معامله گران میزان سرمایه و حجم معامله ای که انجام می دهند در قیاس با حجم معاملات بازار بسیار ناچیز است. حضور سرمایه گذاران متوسط و کوچک در بازار بازار ارز تنها با وساطت شرکتهای کارگزاری میسر شده است .با توجه به توافق نامه ای که بین مشتری و بانک یا کارگزار تعیین می شود وام یا اعتباری به سپرده شخص به میزان معمولا" ۱۰۰ برابر تعلق می گیرد. مشتری می تواند با مثلا با سپرده ۱۰۰۰ دلاری معامله ۱۰۰.۰۰۰ دلاری را انجام دهد.  این اعتبار که در اصطلاح لورج، نامیده می شود می تواند سطح سوددهی و همچنین ریسک کار را فزایش دهد.

دائمی بودن

بازار ارز  بازار بین بانکی تمامی کشورهای دنیا است و همه کشورها درآن حضوری مستمر و پویا دارند. این بازار هیچگاه به پایان نمی رسد و همیشگی است. درآمد بانک مرکزی کشورمان در بازار ارز در سال گذشته رقمی در حدود ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

نکته: پس از خواندن این بخش حتما بخش بازار ارز و مخاطارت را به دقت مطالعه نمایید.

مقالات مرتبط

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Complex Chaos EA اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Complex Chaos EA Complex Chaos EA یک سیستم خودکار است که از یک جفت میانگین متحرک نمایی برای تشخیص جهت بازار استفاده می کند و معاملات را در حالت شمع باز باز می کند. معرفی اکسپرت کاربردی Complex Chaos EA اگر بازار بر خلاف یک معامله حرکت کند، در یک […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Terraforming 1 اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Terraforming اولین نسخه من از اکسپرت کاربردی Terraforming 1 . EA از آربیتراژ آماری برای کسب سود از جفت ارز USD EUR و GBP استفاده می کند. معرفی اکسپرت Terraforming 1 موقعیت ها زمانی باز می شوند که یک فرصت آربیتراژ شناسایی شود. پوزیشن ها پس از 3 ساعت یا […]