دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

مستند دنیای حیرت آور طلا

ویدئوهای آموزشی
5 / 3.7
3.7/5 - (3 امتیاز)

مستند دنیای حیرت آور طلا طلا فلزی است نرم، براق، زرد رنگ، چکش خوار، قابل انعطاف (سه ظرفیتی و یک ظرفیتی) و فلز واسطه که با بیشتر عناصر شیمیایی واکنش ندارد و تنها بوسیله کلر و تیزاب سلطانی(آمیزه ای از اسید نیتریک و اسید هیدروکلریک) مورد حمله قرار می گیرد. طلا زیورآلات مورد علاقه ی […]

مستند دنیای حیرت آور طلا

مستند دنیای حیرت آور طلا

طلا فلزی است نرم، براق، زرد رنگ، چکش خوار، قابل انعطاف (سه ظرفیتی و یک ظرفیتی) و فلز واسطه که با بیشتر عناصر شیمیایی واکنش ندارد و تنها بوسیله کلر و تیزاب سلطانی(آمیزه ای از اسید نیتریک و اسید هیدروکلریک) مورد حمله قرار می گیرد. طلا زیورآلات مورد علاقه ی تمام خانم هاست که به دلیل درخشندگی و براق بودن جلوه ی زیبایی دارد.گذشت زمان نمی تواند جلا و درخشندگی طلا را از بین ببرد.این فلز زیبا و زرد رنگ علاوه بر زیبایی برای نشان دادن قدرت و جایگاه برتر اجتماعی نیز استفاده می شود.علاوه بر درخشندگی و زیبایی طلا خصوصیات دیگری نیز دارد که در این مطلب به آن ها می پردازیم.
1- هندی ها رکورد دار استفاده از طلا هستند
علاقه مردم هند به طلا سال به سال افزایش پیدا می کند به همین دلیل هند بیشترین مصرف طلا را در دنیا به خود اختصاص داده است. مردم این کشور از طلا هم برای سرمایه گذاری و هم به خاطر ارزش های فرهنگی که برای آن قائلند استفاده می کنند.
2- طلا شما را خنک نگه می دارد
از طلا در ساخت کلاه فضانوردان و مخصوصاً شیشه آن استفاده می شود. زیرا طلا اشعه فرا بنفش را منعکس کرده و همزمان اجازه می دهد که نور خورشید به داخل کلاه بتابد. بدین ترتیب فضای داخل کلاه روشن اما خنک باقی می ماند.
3- دوبی شهر طلایی جهان است
تب طلا چنان در دوبی بالا گرفته است که در ماه می سال 2010 اولین دستگاه خودپرداز طلایی در یکی از هتل های لوکس شهر ابوظبی نصب شد.
4- منشأ طلا از فضا است
تمام طلاهایی که امروزه در معادن وجود دارد از انفجار سنگ های آسمانی در میلیاردها سال پیش به وجود آمده اند.
5- طلا کم یاب ترین فلز روی زمین به شمار می آید
یکی از دلایل اصلی گران بودن طلا این است که به شدت کمیاب بوده و تنها در جاهای خاصی یافت می شود. مقدار طلایی که از روز کشف تا به امروز ذوب شده به اندازه مقدار آهنی است که در کمتر از یک ساعت در جهان گداخته می شود.
6- گیاهان نیز طلا دارند
مقادیر بسیار کمی طلا در برگ های درخت اکالیپتوس وجود دارد اما مقدار آن چنان ناچیز است که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود.
7- مقدار طلایی که تاکنون کشف شده بسیار کم تر از آن چیزی است که فکر می کنید
مقدار طلایی که تاکنون از معادن استخراج شده چنان ناچیز است که می توان تمام آن را در 3 استخر شنای المپیک به راحتی جای داد.
8- برخی از افراد از طلا می ترسند
ترس از طلا را آوروفوبیا (Aurophobia) می نامند. افرادی که به آوروفوبیا مبتلا هستند در صورت دیدن طلا دچار حمله عصبی می شوند.
9- طلا خاصیت درمانی دارد
می توان طلا را به شکل مایع در آورده و به صورت عضلانی تزریق کرد. طلا در درمان سرطان و آرتروز روماتوئید موثر است. گفته میشود که استفاده از طلا به عنوان دارو در هفت مورد از ده مورد موفقیت آمیز خواهد بود.
10- در جوایز ورزشی و هنری نشانه پیروزی به شمار می آید
در هنگام دریافت مدال ها و جام های مسابقات ورزشی و رویدادهای فرهنگی نیز طلا همواره بیشترین خواهان و ارزش را داشته است زیرا طلا نماد رسیدن به موفقیت به شمار می آید.
11- طلا انعطاف پذیرترین و چکش خور ترین فلز است
این فلز گران بها چنان انعطاف پذیر است که می توان یک اونس از آن را چنان پهن کرد که به یک ورقه 90 متر مربعی تبدیل شود.
12- در اقیانوس ها طلای زیادی وجود دارد
هر مایل مکعب از آب دریا حاوی 25 تن طلا است. بنابراین در تمام اقیانوس ها بیش از 10 میلیارد تن طلا وجود دارد. اما متاسفانه هیچ راهی برای استخراج آن تاکنون پیدا نشده است.
13- طلا فلزی است که می شود آن را خورد
طلا یک فلز غیر سمی است. از این رو میتوان لایه های نازک آن را همراه با غذا خورد. در برخی فروشگاه ها برگ ها و لایه های نازک طلا را می فروشند و بعضی رستوران ها نیز افشانه طلا را به غذاهای خود اضافه می کنند. لازم نیست نگران خطرناک بودن آن باشید زیرا طلا به راحتی هضم می شود و مشکلی برای بدن شما ایجاد نخواهد کرد.

مقالات مرتبط

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    VIP simple training system اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی VIP simple training system VIP simple training system اکسپرت برخی از اندیکاتورها را رصد می کند و تحت یک شرایط (یا شرایط) خاص، بسته به شرایط، درخواست تجارت (فروش یا خرید) می دهد. معرفی اکسپرت کاربردی VIP simple training system استراتژی: ما از شاخص میانگین متحرک با دوره 8 استفاده […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Simple Sensitive Stochastic Scalper اکسپرت MT5

    معرفی اکسپرت کاربردی Simple Sensitive Stochastic Scalper اکسپرت کاربردی Simple Sensitive Stochastic Scalper این سیستم دارای تعدادی متغیر است و در این مورد سادگی آن کلید موفقیت آن است. معرفی اکسپرت Simple Sensitive Stochastic Scalper سیستم به دنبال «شکاف‌های» مختلف به‌عنوان شکست‌های ورود به بازار می‌گردد و سپس آنها را از طریق تجزیه و تحلیل […]

  • فایل های که پسوند آنها rar یا zip یا 7z هست را چگونه باز کنم؟

    توسط نرم افزار Winrar فایل را از حالت فشرده خارج کنید و بعد برای اجرا و یا نصب اقدام کنید. دانلود WINRAR

    فایل های با فرمت mq4 و mq5 را چگونه اجرا کنم ؟

    جهت اجرای این نوع فایل ها برای نسخه mq4 باید متاتریدر 4 را روی سیستم خود و برای نسخه mq5 متاتریدر 5 را روی سیستم عامل خود نصب داشته باشید . جهت راهنمایی کلیک کنید

    3.7/5 - (3 امتیاز)
  • رمز تمامی فایل ها :
  • عنوان ویدئو : مستند دنیای حیرت آور طلا
  • زبان : فارسی
  • فرمت فایل : MP4
  • حجم فایل : 639 مگابایت