دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

افشای ریسک و سلب مسئولیت Risk of Disclosure and Disclaimer

متفرقه
5 / 3
3/5 - (1 امتیاز)

  قبل از رفتن به مرحله بعد و پر کردن فرم درخواست افتتاح حساب لطفا موارد این صفحه را به دقت مطالعه کنید ، مطالعه این موارد نهایتا بیش از چند دقیقه وقت شما را نخواهد گرفت ولی مطمئنا تاثیر بسیار زیادی در تصمیم گیری شما خواهد داشت پس از مطالعه کامل موارد زیر در […]

 
قبل از رفتن به مرحله بعد و پر کردن فرم درخواست افتتاح حساب لطفا موارد این صفحه را به دقت مطالعه کنید ، مطالعه این موارد نهایتا بیش از چند دقیقه وقت شما را نخواهد گرفت ولی مطمئنا تاثیر بسیار زیادی در تصمیم گیری شما خواهد داشت پس از مطالعه کامل موارد زیر در صورت موافقت و تمایل به پر کردن فرم بر روی تصویر پایین صفحه کلیک کنید .
افشای ریسک و سلب مسئولیت :
دانشکده آموزش بازار ارز FxF1.com لازم می داند قبل از اقدام به سرمایه گذاری شما عزیزان در بازارهای مالی اخطارات موجود در رابطه با ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه و در راس آنها بازار بازار ارز را متذکر شود تا افراد قبل از آموزشهای لازم ، تمرین کافی و کسب تجربه و مهارت مورد نیاز جهت کسب سود اقدام به سرمایه گذاری در بازارهای واقعی را نکنند . بازارهای مالی اعم از ارز، سهام، کالا، فلزات و ... در نگاه اول بازارهای جذابی به نظر می رسند و افراد زیادی را به خود جذب می کنند. اما در این میان نکاتی وجود دارد که باید به آنها دقت کنید
آمار ضررکنندگان در بازار بازار ارز :
واقعيت اين است که اکثر افرادی که در اين حوزه فعاليت می کنند متضرر می شوند. حتی اگر آمار معروف که 90% شرکت کنندگان در اين بازار را بازنده می داند را کنار بگذاريم، هيچ شكی وجود ندارد كه درصد بسیار بالايی از افراد فعال در اين بازار، متضرر می شوند. به خاطر بسپارید که هر چند بازارهای مالی برای عده ای از اشخاص آگاه و با تجربه سود آور است ولی برای بیشتر افراد ضرر ده می باشد . بيان اين موضوع برای مايوس کردن تازه واردان نيست، بلکه برای اين است افراد که با ديدی باز و با آگاهی کافی وارد بازار شوند. اگر می خواهيد وارد بازار شويد حتما اين نکته را که خيلی از افراد بدون اينکه چيزی عايدشان شود از بازار خداحافظی می کنند در نظر داشته باشيد و قبل از شروع، با پيش داوری خود را در رديف افراد موفق قرار ندهيد. حتی اگر شما در زندگی تحصيلی، شغلی و شخصی خود موفقيت های زيادی بدست آورده باشيد، ممکن است در اين بازار به موفقيت نرسيد. مهمترين عامل موفقيت در بازار هاي مالي (ارز، سهام،كالا و... ) آگاهي ،  دانش و تجربه کافی در اين زمينه مي باشد .
اعتباراهرمی یا Leverage :
حقیقتا یکی از مواردی که ریسک این بازار را به شدت افزایش می دهد همین لوریج است. این مزیت که در تجارت بازار ارز در دسترس می باشد وقتی که با اندازه یک قرارداد کلی مقایسه می گردد ناشی از پرداخت یک مارجین یا سرمایه نسبتا کم و اندک می باشد. در نتیجه، یک حرکت نسبتا کوچک بازار می تواند به سودهای مهم و اساسی منتهی شود که حرکت بازار مورد دلخواه شماست ولی می تواند به ضرر و زیانهای زیادی هم منجر شود که در آن یک حرکت نستبا کوچک مخالف با نظر شما در بازار وجود دارد. کارگزارانی وجود دارند که لوریج های بالا حتی 1:500 به مشتریان می دهند، چون می دانند طمع به سراغ خیلی از این مشتریان می آید و بالاخره با لوریج بالایی که استفاده می کنند کال مارجین می شوند. قبل از شروع معاملات، باید درک درستی از لوریج داشته باشید و مفهوم آن را به خوبی فرا بگیرید.
حد ضرر یا StopLoss :
بازارهای مالی مخصوصا بازار ارز نوسان زیادی در طول روز دارند. در این بازار برخی زوج ارزها حتی ممکن است روزی 500 پیپ نوسان داشته باشند. اکثر تازه واردین فکر می کنند قرار دادن حد ضرر باعث می شود در معاملات خود به سود نرسند و اگر حد ضرر قرار ندهند، بازار دیر یا زود جهت خود را تغییر داده و معاملات آنها با سود بسته خواهد شد. اما باید در نظر داشت که اولین هدف در بازار حفظ سرمایه و بقاء در بازار است و قرار ندادن حد ضرر ممکن است موجب از دست رفتن تمام سرمایه شود. کسانی که مدت بیشتری را در این بازار بوده اند لحظات بی شماری را به یاد می آورند که به علت های مختلف، بازار دچار وضعيتي متفاوت از گذشته شده و تا مدت ها به حرکت در یک جهت ادامه داده است. به عنوان نمونه اواخر سال 7 زوج ارز پوند دلار در قیمت 2.1150 بود. حالا قریب دو سال از آن تاریخ می گذرد و این زوج ارز هنوز به این قیمت بازنگشته است. مثالهای از این دست فراوانند که با مراجعه به نمودار می توانید این مثالها را ببینید. با عدم استفاده از حد ضرر، ریسک فعالیت شما بیشتر از آنچه فکرش را بکنید بالا می رود.
سرمایه مورد نیاز برای معامله :
سعی کنید در هنگام شروع معاملات، با سرمایه خیلی بالا این کار را شروع نکنید. شما می توانید با کمترین ریسک و با یک سرمایه چند دلاری کار را شروع کنید. احتمال بالایی وجود دارد که اولین حساب شما کال شود (سرمایه شما از بین برود) ، پس بهتر است که این مبلغ خیلی بالا نباشد. اگر به بقا در این بازار و کسب تجربه علاقه مندید، حسابی از نوع ميكرو و یا نانو باز کنید. به این نکته مهم هم باید توجه داشته باشید که با سرمایه ای معامله کنید که توانایی از دست دادن آن را دارید و از دست دادن این پول برای شما مشکلی ایجاد نمی کند. در طول این سالها دوستان زیادی را دیده ام که این قاعده را زیر پا گذاشته اند. دوستی داشتم که برای باز کردن حساب Real یک وام 10 میلیون تومانی گرفت. آن حساب کال شد، ولی او هنوز قسطهای این وام را پرداخت می کند. پیش از آنکه هرگونه سرمایه گذاری انجام داده شود باید به دقت شرایط مالی خود را در نظر بگیرید ، سپس معامله شوید . ریسک ضررو زیان در تجارت یا معامله ارزها مهم و اساسی می باشد. شما باید به دقت در نظر بگیرید که جنین تجارتی در راستای شرایط و موقعیت و منابع مالی شما مناسب می باشد.  شما تنها باید با بودجه ها و سرمایه هایی که توانایی از دست دادن آنها را دارید معامله کنید. امکان این وجود دارد که یک سری حرکتهای بازار را تجربه کنید که نسبتا در یک مدت زمان کوتاه موجب می شود که کل سرمایه از دست داده خود را دوباره بدست آورید.اگرچه ممکن است که شما نتوانید سرمایه دیگری را پس انداز کنید.
مدت زمان لازم برای رسیدن به موفقیت و یافتن یک استراتژی مناسب :
برای موفقیت در بازارهای مالی، روش قطعی و تضمین شده ای وجود ندارد. اما بکارگیری اصول اولیه، آشنایی با قواعد، تمرین و ممارست می تواند احتمال رسیدن به موفقیت را افزایش بدهد. اکثر دوستان تازه وارد با دیدن یک استراتژی که در یک سایت و یا یک مقاله  مطرح شده، همه چیز را تمام شده می بینند و زمان کافی را برای مطالعه و بررسی بیشتر اختصاص نمی دهند. در اكثر مواقع اینگونه افراد در همان مراحل اولیه با از دست دادن سرمایه خود، از بازار خداحافظی می کنند. ساده پنداشتن این کار و به تبع آن عدم اختصاص زمان کافی، یکی از خطراتی است که هر تازه واردی را تهدید می کند. هیچگونه سیستمی اختراع نشده است که بتواند تضمین کننده سوددهی بواسطه تجارت ارز باشد و امکان هیچگونه تضمینی هم وجود ندارد که معاملات شما نتیجه و پیامد مورد دلخواه و مطلوبی داشته باشد.
سیگنال های رایگان و سیگنالهای فروشی :
اگر واقعا قصد دارید معامله گری در بازارهای مالی را یاد بگیرید و به این کار علاقه دارید، استفاده از سیگنال دیگران هیچ نفعی به حال شما ندارد. در عین حال افرادی هستند که از این طریق از تازه واردانی که آگاهی کافی ندارند سودجویی می کنند . خیلی از سیگنال دهندگان، خودشان سیگنال ها را بر روی یک حساب دمو انجام می دهند. در حالی که اکثر سیگنال گیرندگان سرمایه خود را در معرض خطر قرار می دهند. متاسفانه اکثر افراد فقط به سودهای نتایج سیگنال ها كه توسط سیگنال دهندگان اعلام می شود توجه می کنند. غافل از اینکه ممکن است نتایج اعلام شده، واقعی و درست نباشد و ضررها از چشم آنها پنهان بماند. معمولا سیگنال های ارائه شده توسط شرکتها، سایتها و اشخاص در دراز مدت (یک سال يا بیشتر) نتایج خارق العاده ای به همراه نداشته و حتی ضررده نیز هستند. باید توجه داشته باشید که در اکثر موارد تنها سودی که این سیگنال ها به ارمغان می آوردند از درآمد حاصله از فروش آن به سرمایه گذاران می باشد . اگر می خواهید در این بازار باقی بمانید به جای استفاده از سیگنال، معامله کردن را یاد بگیرید.
اکسپرت  Expert :
شاید اکسپرتهایی که در پایان سال در بازار با سود همراه باشند هم وجود داشته باشند. اما اکثر اکسپرتها در درازمدت سود ده نیستند.  اکسپرت ها به دو صورت در فروم ها و سایت ها وجود دارند: 1- اکسپرتی که در گذشته بازار تست شده و به طور رایگان در اختیار شما قرار می گیرد و مشخص نیست که در زمان استفاده بازدهی لازم را دارد یا خیر. 2- اکسپرتی که انتشار دهنده آن با یک گراف ادعای سوددهی آن را دارد. در هنگام استفاده از هر کدام از این دو دسته دقت لازم را به خرج دهید و آن را بلافاصله در حساب واقعی خود تست نکنید. اگر شخص يا شرکتی اکسپرتی را می فروشد و ادعای سودده بودن آنرا دارد، قبل از خرید این سوال را از خود بپرسید که: "اگر براستی این اکسپرت تا این اندازه سودده است، چرا فروشنده بجای فروش اکسپرت و کسب درآمد از این طریق، اکسپرت را روی حساب خود اجرا نمی کند از عملکرد آن کسب درآمد نمی کند؟"
مدیران سرمایه پذیر Money Managers :
خیلی از سیگنال دهندگان یا توزیع کنندگان اکسپرت، برای جذب سرمایه افراد یا معامله روی حساب دیگران اقدام می کنند. با دیدن نتایج معاملات اینگونه افراد در گذشته، طمع زودتر از آنچه فکرش را بکنید به سراغ شما نیز خواهد آمد. فراموش نکنید با دیدن سودهای آنچنانی یک هفته یا یک ماه این افراد، به راحتی سرمایه خود را در اختیارشان قرار ندهید. به این نکته توجه داشته باشید که سودده بودن حساب شخصی این افراد معیار کافی برای این نیست که شما پول یا حساب خود را در اختیار این افراد بگذارید.  در یک حساب سودده باید کلیه فاکتورهای مدیریت سرمایه در طول یک دوره حداقل یک ساله رعایت شده باشند. ضمنا توجه كنید که اکثر مدیران سرمایه پذیر، خود را تنها در سود شما شریک می کنند و در صورت از بین رفتن حساب، مسئولیتی متوجه آنها نیست. اگر بطور شفاهی یا حتی با تنظیم قرارداد، مدیر سرمایه خود را در زیان نیز شریک بداند، در صورت وقوع این امر(زیان یا از بین رفتن حساب) شما ابزارهای کافی را برای پیگیری موضوع و جبران ضرر و زیان خود در اختیار نخواهید داشت.
توصیه ی ما به شما
دانشکده آموزش بازار ارز FxF1.com فعالیت و سرمایه گذاری در بازارهای مالی را به هیچکس پیشنهاد یا توصیه نمی کند. همچنین به هیچکس پیشنهاد نمی کند بر مبنای سیستمهای معاملاتی، روشهای معرفی شده یا سایر مطالب درج شده درسایت ، اقدام به سرمایه گذاری و معامله در بازارهای مالی نماید و مسئولیت استفاده از خدمات و محصولات ، تنها بر عهده استفاده کنندگان بوده و ما هیچ توصیه ای مبنی بر سرمایه گذاری بر پایه مباحث آموزش داده در سایت و یا محصولات نمی کنیم . دانشکده آموزش بازار ارز FxF1.com صرفا به منظور اطلاع رساني ايجاد گردیده و هيچگونه تعهد صريح ، ضمني و يا قانوني در قبال اين سايت و يا مطالب و اطلاعاتي كه در آن وجود دارد و يا در صفحات سايت به آن اشاره شده است را نمي پذيرد . لذا ما صحت کامل بودن هرگونه آموزش ، اطلاعات یا تجزیه و تحلیلهای فراهم شده در این سایت و یا اخبار و سینگنال های ارائه شده توسط کارگزاران مختلف را تضمین نکرده  و نسبت به هیچ یک از مشتریان در مورد صحت اطلاعات یا اعلام نرخ قیمت بازار که از طریق سرور در اختیار مشتری قرار مي‌گيرد، تعهد و مسئولیتی نخواهیم داشت.
تذکر
در پایان نیز باید مجددا متذکر شویم که  ما فقط به عنوان نماینده بروکرهای مختلف تمام تلاش خود را می کنیم تا از مشتریان خود حمایت کنیم ولی هيچگونه تعهد و قبول مسئولیت صريح ، ضمني و يا قانوني در قبال هرگونه خسارت ناشي از نارسايي ، خطا ، نقص ، اشتباه ، بي دقتي و غيره که در اثر استفاده از مطالب ، اطلاعات و سرويس هاي این سایت ،ایجاد شده باشد و نیز هیچگونه مسئوليتي در قبال آسیب یا ضررو زیان‌هايی که مستقیما از تاخیرات یا عدم صحت اطلاعات، خطاها، وقفه‌ها و یا قطع سرویس کارگزاران را بعهده نخواهیم گرفت .

اینجانب ضمن اعلام دارا بودن شناخت و تجربه کافی در خصوص فعالیت در بازار هاي مالی سرمایه گذاري و تجارت الکترونیک ، و شناخت کامل ریسک ، سود و زیان و شرایط معامله دربازار ارز ضمن درخواست افتتاح حساب در بروکر انتخابی با مشخصات فوق موارد ذیل را اعلام و گواهی می نمایم  :
 1 - اذعان می نمایم که تمامی موضوعات اصلی در خصوص بازار بازار ارز را مطالعه نموده و به درکی روشن، مشخص و صحیح از میزان ریسک انجام معاملات در این بازار دست یافته و مسئولیت ناشی از افتتاح حساب ، انجام معامله ، سود و زیان و هر گونه استفاده از حساب مربوطه توسط اینجانب یا اشخاص ثالث را شخصا بر عهده میگیرم و متعهد به رعایت کلیه قوانین جاري کشور و مقررات بین المللی می باشم 2 - درخواست مشاوره ، افتتاح حساب ، انتخاب بروکر ، واریز و برداشت از حساب و فعالیت در بازار مبادلات ارزي ، بنا به درخواست شخص اینجانب بوده و این سایت هیچگونه نقش و مسئولیتی در خصوص تشویق و یا تحریک اینجانب به فعالیت و سرمایه گذاري در این بازار نداشته اند . لذا به موجب تایید این صفحه و رفتن به صفحه بعد حق هر گونه ادعا و شکوائیه اي را در خصوص هر یک از موارد فوق در کلیه مراجع اداري ، حقوقی و قضائی از خود سلب و ساقط می نمایم . 3 - اعلام میدارم با آگاهی از مخاطرات ناشی از تغییر شرایط بانکی و روابط بین الملل ، و نقل و انتقال پول توسط ارگانهاي مختلف بانکی و غیر بانکی و با پذیرش مسئولیت کلیه تبادلات مالی صورت گرفته با کارگزار منتخب ، نسبت به انتخاب بروکر و افتتاح حساب و واریز وجه اقدام نموده و نسبت به عملکرد آنها شناخت کافی داشته و از ماهیت و مشخصات آنان اطمینان حاصل نموده ام .
در صورت موافقت با موارد فوق برای هدایت به مرحله بعد بر روی لینک زیر کلیک کنید :

افشای ریسک و سلب مسئولیت Risk of Disclosure and  Disclaimer

مقالات مرتبط

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Complex Chaos EA اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Complex Chaos EA Complex Chaos EA یک سیستم خودکار است که از یک جفت میانگین متحرک نمایی برای تشخیص جهت بازار استفاده می کند و معاملات را در حالت شمع باز باز می کند. معرفی اکسپرت کاربردی Complex Chaos EA اگر بازار بر خلاف یک معامله حرکت کند، در یک […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Terraforming 1 اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Terraforming اولین نسخه من از اکسپرت کاربردی Terraforming 1 . EA از آربیتراژ آماری برای کسب سود از جفت ارز USD EUR و GBP استفاده می کند. معرفی اکسپرت Terraforming 1 موقعیت ها زمانی باز می شوند که یک فرصت آربیتراژ شناسایی شود. پوزیشن ها پس از 3 ساعت یا […]