دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

بهانه آوردن ممنوع

مقالات آموزشی
5 / 0
به این مقاله امتیاز دهید.

بهانه آوردن ممنوع بهانه‌ها مثل خوره ما را از داخل تهی می‌کنند. آیا فکر نمی‌کنید خیلی از دلایلی که می‌آوریم در واقع توجیه کردن است؟ و آیا این توجیهات دلیل عقب‌ماندگی ما از قطار پیشرفت نمی‌شوند؟ پس به خود بیاییم و دست از این بهانه‌ها برداریم و خودمان را گول نزنیم. هیچ‌کس با این بهانه‌ها […]

بهانه آوردن ممنوع

بهانه آوردن ممنوع

بهانه‌ها مثل خوره ما را از داخل تهی می‌کنند. آیا فکر نمی‌کنید خیلی از دلایلی که می‌آوریم در واقع توجیه کردن است؟ و آیا این توجیهات دلیل عقب‌ماندگی ما از قطار پیشرفت نمی‌شوند؟ پس به خود بیاییم و دست از این بهانه‌ها برداریم و خودمان را گول نزنیم. هیچ‌کس با این بهانه‌ها به جایگاه رفیعی دست نمی‌یابد. حتی اگر این بهانه‌ها درست به نظر برسند، نباید پناهگاهی برای شما باشند. در درون ما جایی برای لانه ساختن بهانه‌ها تعبیه نشده است. ما همیشه باید راهی پیدا کنیم که کارها را بهتر انجام دهیم و کاری که شایسته است را انجام دهیم. بعلاوه اینکه بسیاری از این بهانه‌هایی که خود را در پشت آن مخفی می‌کنیم دروغین هستند. در زیر ما به بهترین کارهایی که میتوان انجام بدهیم تا از بهانه اوردن فاصله بگیریم اشاره کرده ایم. این کار ها می توانند برای شما عادت شوند. فقط کافی است شما 21 روز تکرار کنید. هم عادت می شود و هم اینکه شما بعد از این مدت اگر به 21 روز پیش خود نگاه کنید متوجه تغییری که در زندگی شما رخ داده می شوید.

معجزه نظم و ترتیب شخصی

برای آنکه به موفقیت‌های شایان ذکر دست پیدا کنید، باید حال و روزتان با گذشته تغییر کند. مهم نیست که مال و منال بیشتری بیاندوزید، مهم این است که در مقایسه با متوسط مردم از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار گردید. ایجاد نظم و ترتیب شخصی کیفیتی است که دستیابی به هر چیزی را امکان پذیر می‌کند. به گفته‌ی کاپ مه‌یر نویسنده‌ی چهار کتاب پر فروش در امر موفقیت، نظم و انضباط شخصی توانایی انجام دادن کاری است که باید بکنید، چه این را دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید. از این رو می‌توان گفت که نظم و ترتیب شخصی کلید رسیدن به عظمت شخصی است. این یک کیفیت جادویی است که همه درها را به روی شما می‌گشاید.

به بلند مدت بیاندیشید

مهمترین عامل موفقیت در زندگی چشم انداز‌های بلند مدت است. موفق‌ترین افراد آن‌هایی هستند که به بلند مدت فکر می‌کنند. شاید مهمترین کلمه در اندیشه بلند مدت، فداکاری و از خود گذشتگی است. اشخاص برتر در شرایطی هستند که در تمام مدت عمر در کوتاه مدت از خود‌گذشتگی می‌کنند تا در بلند مدت به نتایج عالی‌تر دست پیدا کنند. قله‌های رفیع را مردان موفق به یکباره فتح نکردند. اما آن‌ها وقتی دیگران در خواب بودند، شب هنگام برای رسیدن به قله سراشیبی را طی می نمودند. توانایی شما در فکر کردن، برنامه ریختن و تلاش نمودن در کوتاه مدت و عادت دادن خود به انجام کار درست کلید خلق آینده‌ای تابناک است.

کار زیاد کلید موفقیت

شرط لازم کار زیاد انضباط و نظم و ترتیب شخصی است. موفقیت تنها زمانی امکان پذیر است که بر تمایل طبیعی به کم کاری غلبه کنید و نخواهید که راه راحت را بروید. موفقیت پایا تنها زمانی امکان پذیر است که خود را مقید به کار طولانی بکنید.

چگونه در آمد خود را دو برابر کنید.

اصل دقایق را در کارهای فروش خود لحاظ کنید. این اصل می‌گوید اگر درآمد روزانه‌ی شما با تعداد دقایقی که با مشتری رو‌به‌رو هستید رابطه‌ی مستقیمی دارد، با اضافه کردن تعداد این دقایق می‌توانید به فروش خود بیفزایید. تقریبا در تمامی موارد، وقتی فروشنده‌ای تعداد دقایقی را که در حضور یک مشتری می‌گذراند دو برابر کند، فروش آن فروشنده به دو برابر افزایش پیدا می‌کند. این هرگز اتفاقی نیست. این مبتنی بر قانون احتمالات است.

روی هر چه متمرکز شوید رشد می‌کنید

اگر در موقعیتی رفتار می‌کنید که مطابق با ارزش‌هایتان رفتار نمی‌کنید، همین حالا تصمیم بگیرید که با این موقعیت بر‌خورد کنید. درست در لحظه‌ای که این کار را می‌کنید به احساس شادمانی می‌رسید، احساس می‌کنید که کنترل همه چی در دست شماست. بر اساس قانون تمرکز روی هر چه متمرکز شوید رشد می‌کند. وقتی درباره‌ی فضایلی فکر می‌کنید که مورد ستایش و تحسین شماست، این ارزش ‌ها را به اعماق ذهن نیمه هشیار خود می‌فرستید تا در هر موقعیتی خود به خود عمل کنند.

حذف کردن احساسات منفی

مخرج مشترک همه‌ی انسان‌ها این است که می‌خواهند شاد و خوشبخت باشند. به زبان ساده، خوشبختی به معنای نبودن احساسات منفی است. وقتی پای احساسات منفی در کار نباشد، آنچه باقی می‌ماند عواطف و احساسات مثبت است. بنابراین حذف احساسات منفی کار مهمی است که باید صورت بگیرد.

دلیل خوشبختی

فاصله میان شرایط فعلی و شرایطی که فکر می‌کنید برای شادی و خوشبختی به آن نیاز دارید، میزان خوشبختی شما را مشخص می‌کند. این موضوعی است که تصمیم‌گیری و ارزیابی آن به شما بستگی دارد. از قدیم گفته‌اند که موفقیت یعنی رسیدن به آن چیزهایی است که شما می‌خواهی، اما شادمانی و رضایت بدین معناست که آن چه را به دست می‌آورید دوست داشته باشید. وقتی درآمدها و زندگیتان با هدف‌ها و انتظارات شما هم‌خوانی داشته باشند، احساس شادی و خوشبختی می‌کنید اما اگر به هر دلیلی شرایط فعلی شما با آنچه می‌خواهید منافات داشته باشد، ناخشنود و مایوس می‌شوید.

پادزهر احساسات منفی

مطمئن‌ترین راه برای حذف احساسات منفی این است که بلافاصله بگوییم: من مسئول هستم. هر گاه اتفاقی می‌افتد که تولید خشم می‌کند. بلافاصله با گفتن این جمله خشم‌تان را فرو بنشانید. قانون جایگزینی می‌گوید می‌توانید جای یک اندیشه منفی را با یک اندیشه مثبت عوض کنید. از آنجایی که ذهن شما در هر لحظه تنها به یک فکر می‌تواند بیندیشد، وقتی به عمد اندیشه مثبتی را انتخاب می‌کنید، سایر اندیشه‌ها را از ذهن خود بیرون می‌ریزید.

سه اقدام ساده برای بهتر شدن

۱-روزانه شصت دقیقه در زمینه‌ی کاریتان کتاب بخوانید. رادیو و تلویزیون را خاموش کنید، روزنامه را به کناری بگذارید و روزی یک ساعت درباره‌ی حرفه و مطلب خود کتاب بخوانید. ۲-در اتومبیل به نوارهای آموزشی گوش دهید. ۳-به طور منظم در سمینارهای آموزشی شرکت کنید. هرگز از یادگیری و رشد کردن دست برندارید ترس از شکست یکی از مرسوم ترین عللی می باشد که باعث میشود اهدافتان را پیگیری نکنید. اگر شما هم دچار چنین ترسی هستید، تصور کنید که زندگی شما رو به پایان است و بعد ببینید از کدامیک از این کارها بیشتر افسوس خواهید خورد: تلاش کردن و (احتمالاً) شکست خوردن یا تلاش نکردن و هیچوقت فرصت موفقیت را به خود ندادن. شما چه بهانه های دیگری را می شناسید که سر راه رسیدن به آرزوهایتان میشود؟ آنها را با ما و خوانندگان دیگر در میان بگذارید.

مقالات مرتبط

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Complex Chaos EA اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Complex Chaos EA Complex Chaos EA یک سیستم خودکار است که از یک جفت میانگین متحرک نمایی برای تشخیص جهت بازار استفاده می کند و معاملات را در حالت شمع باز باز می کند. معرفی اکسپرت کاربردی Complex Chaos EA اگر بازار بر خلاف یک معامله حرکت کند، در یک […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Terraforming 1 اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Terraforming اولین نسخه من از اکسپرت کاربردی Terraforming 1 . EA از آربیتراژ آماری برای کسب سود از جفت ارز USD EUR و GBP استفاده می کند. معرفی اکسپرت Terraforming 1 موقعیت ها زمانی باز می شوند که یک فرصت آربیتراژ شناسایی شود. پوزیشن ها پس از 3 ساعت یا […]