دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

تبدیل رویا به واقعیت

مقالات آموزشی
5 / 0
به این مقاله امتیاز دهید.

تبدیل رویا به واقعیت 1- هر روز کاری را در ارتباط با رویایتان انجام دهید حتما خوانده یا شنیده‌اید افرادی که به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند یا معلولانی که مدال طلای المپیک را به گردن می‌آویزند. علت پیروزی این افراد این است که استقامت و پشتکار هدفمند دارند. رمز موفقیت شما در برنامه‌ریزی امروزتان نهفته است. […]

تبدیل رویا به واقعیت

تبدیل رویا به واقعیت

1- هر روز کاری را در ارتباط با رویایتان انجام دهید

حتما خوانده یا شنیده‌اید افرادی که به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند یا معلولانی که مدال طلای المپیک را به گردن می‌آویزند. علت پیروزی این افراد این است که استقامت و پشتکار هدفمند دارند. رمز موفقیت شما در برنامه‌ریزی امروزتان نهفته است. اگر هر روز یک کار مثبت انجام دهید، زودتر می‌توانید به رویایتان برسید.


2- در انجام کارها دقت کنید

تفاوت میان رویا و افکار پوچ، کارهایی است که روزانه و به‌طور منظم انجام می‌دهید. جان راسکین می‌گوید «آنچه فکر می‌کنیم، می‌دانیم و باور داریم، نقش ناچیزی در تعیین نتیجه دارد. نتیجه اصلی را کارهایی که انجام می‌دهیم تعیین می‌کند.» برای آنکه به رویاییتان تحقق بخشید، باید…

3-موقعیتتان در حال حاضر

ابتدا از خود بپرسید در حال حاضر کجا هستید؟(نه اینکه دوست داشتید کجا باشید یا دوست دارید به کجا برسید). باید در تعیین این موقعیت صادق باشید. اگر نسبت به موقعیت فعلی واقع‌بین نباشیم موفقیت غیر ممکن است.

4- موقعیت‌هایی که بین حال و آینده قرار دارند

سپس این سوال را از خود بپرسید: برای آنکه از موقعیت فعلی به موقعیت آینده‌ام برسم، چه مراحلی را باید طی کنم؟ برای اینکار باید مجموعه‌ای از اهداف کوچک را درنظر بگیرید. اهداف مشخص و واقعی که در این مسیر برای خود تعیین می‌کنید، چگونگی رسیدن به مقصد نهایی را به شما نشان می‌دهند. اما هنگامی که مراحل خاصی را برای رسیدن به مقصد تعیین کردید، انتظار نداشته باشید این مراحل به سرعت و آسانی طی شوند. برنامه شما واضح و قابل فهم است اما زندگی و دنبال کردن رویاها پیچیده است؛ اما داشتن رویا، دانستن موقعیت‌ها و برنامه‌ریزی دقیق مراحل رسیدن به هدف کافی نیست شما باید کارهای دیگری را هم انجام دهید:

5- تمام موقعیت‌های خود را مشخص کنید

فرایند تلاش برای تحقق یک رویا مانند این است که بخواهید به کمک GPS به یک مقصد برسید. اگر این دستگاه بداند کجا هستید و می‌خواهید به کدام نقطه برسید، از موقعیت شما و مقصدتان نقشه‌ای ارایه می‌دهد. مارک تواین می‌گوید: «برای رسیدن به هدف باید شروع کرد. برای شروع کردن باید کارهای پیچیده و دشوار را به چند کار آسان و کوچک تبدیل کرد. آنگاه برای انجام اولین کار آماده شد.» هنگامی که می‌خواهیم برای تحقق رویایمان برنامه‌ریزی کنیم، ابتدا باید چند موقعیت را مشخص کنیم:

6- انجام کارهای غیرضروری را از برنامه روزانه خود حذف کنید

برای تحقق رویاهای بزرگ باید بهای زیادی را نیز پرداخت کرد. باید از انجام برخی از کارها دست بردارید. سخت‌ترین کار این نیست که از انجام کارهایی که به شما آسیب می‌رساند، دوری کنید. بلکه انجام ندادن کارهای درستی که آن‌ها را دوست دارید اما به شما کمکی نمی‌کند، دشوار است. حذف کارهای غیرضروری از برنامه روزانه کنی دشوار است، اما ارزش دارد. علت ناکامی بیشتر افراد در تحقق رویایشان این نیست که مشکلی حل نشدنی بر سر راهشان قرار می‌گیرد. بلکه به این خاطر است که انرژی‌شان را در انجام بسیاری از کارهای دیگر صرف کرده‌اند. برای تحقق رویایتان باید انجام کارهایی را که به شما کمکی نمی‌کنند، متوقف کنید.

7- امروز کاری را در ارتباط با رویایتان انجام دهید

ما همیشه تظاهر به زندگی کردن می‌کنیم. ما منتظر هستیم شرایط تغییر کند، زمانمان بیشتر شود، کمتر خسته شویم و اوضاع بر وفق مرادمان پیش برود. اگر می‌خواهید به رویایتان تحقق ببخشید نباید اینگونه باشید. باید همین امروز کاری را انجام دهید که شما را به رویایتان نزدیک‌تر می‌کند. اگر به ورزش خاصی علاقه دارید، به محل تمرین آن بروید. اگر به تجارت علاقه دارید در همین مسیر پیش بروید. امروز با انجام چه کاری می‌توانید به رویایتان یک گام نزدیکتر شوید؟ شما نمی‌توانید به یکباره به رویایتان دست یابید. شما باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید و تنها زمانی که برای طی این مراحل در اختیار دارید، امروز است.
هر تردید و دودلی، تاخیر و تعلل‌های خاص خود را به دنبال دارد. و هر روز در حسرت روزهای ازدست رفته، بیهوده تلف می‌شود. انجام هرکاری را که می‌توانید یا فکر می‌کنید که می‌توانید، شروع کنید.

8- موقعیتتان در آینده

در مرحله بعد مقصدتان را مشخص کنید. برای تعیین مقصد، این سوال را از خود بپرسید: هنگامی که رویایم تحقق یابد، چه می‌شود؟ موقعیت آینده مسیر درست را نشان می‌دهد و در ما انگیزه ایجاد می‌کند.

9- منتظر مشکلات باشید و آن‌ها را با آغوش باز بپذیرید

مسیر تحقق هر رویا پر از مشکلات و چالش است، پس انتظار آن‌ها را داشته باشید. برای رویارویی با آن‌ها آماده باشید. همه افراد در رسیدن به رویاهایشان، شکست را تجربه می‌کنند؛ اما برای دست‌یابی به موفقیت، باید بر مشکلات غلبه کنید. وقتی شکست می‌خورید آن را با آغوش باز بپذیرید، تمام ابعاد آن را بسنجید و از آن درس بیاموزید.

10- کاری انجام دهید

باید با انجام کاری این فرایند را آغاز کنید. همه انسان‌ها افکار، ایده‌ها و اهداف خوب و ارزشمندی دارند اما عده کمی از آن‌ها می‌توانند این دارایی‌ها را در عمل نشان داده و به نمایش بگذارند. در ابتدا فقط باید حرکت کنید. انجام کارهای مختلف را امتحان کنید. اگر هم نمی‌دانید دقیقا باید چه کاری انجام دهید، نباید دست روی دست بگذارید و هیچ‌کاری نکنید.

11 -از تمامی امکانات استفاده کنید

هر چه در مسیر تحقق رویا‌، امکانات بیشتری وجود داشته باشد، شانس موفقیت بیشتر می‌شود. شاید رویای شما تالیف یک کتاب، مدال طلای المپیک با تاسیس یک شرکت بزرگ باشد. رویایتان هرچه که هست به امکانات نیاز دارید. چه امکاناتی در اختیار دارید؟ به چه مکان‌هایی دسترسی دارید؟ چه کسی می‌تواند به شما کمک کند؟ از این موارد فهرستی تهیه کنید. یکی از بهترین امکانات داشتن همراهان و یک گروه موفق است.

رویاها به آسانی و به سرعت به دست نمی‌آیند، بین حرف و عمل کفش‌های زیادی هست که باید پاره شود.

مقالات مرتبط

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    The Waiter MT5 Free اکسپرت

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی The Waiter MT5 Free اکسپرت کاربردی The Waiter Free MT5 این یک سیستم خودکار و محبوب است که همیشه برای گرفتن حرکات بزرگ بازار آماده است مناسب برای معامله گران گرامی. معرفی اکسپرت کاربردی The Waiter Free MT5 چگونه کار می کند؟ تنظیم حالت (توقف یا محدود کردن) فاصله سفارشات […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    MAs Trick اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی MAs Trick MAs Trick مشاور متخصص استراتژی شمعی میانگین متحرک سه گانه یک ابزار معاملاتی خودکار پیچیده است که برای بازار فارکس طراحی شده است. معرفی اکسپرت کاربردی MAs Trick این EA از یک رویکرد پویا استفاده می‌کند و بینش‌های سه میانگین متحرک با طول‌های مختلف را با شکل‌های کندل […]