دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

سارقان کت و شلواری در بازارهای مالی

مقالات آموزشی مقالات بازار فارکس
5 / 0
به این مقاله امتیاز دهید.

 از سری اموزه های استاد کارینا کلاس امروز ما در مورد مسئله ایست که اهمیت ان کمتر از خود معامله گری نیست. در زمانی که بازار های مالی رواج پیدا کردند ادم های کلاهبردار نیز به این سمت روی اوردند و مانند هر کلاهبرداری از شغل های دیگر روش های خاص خود را داشتند. اینها […]

سارقان کت و شلواری در بازارهای مالی

 از سری اموزه های استاد کارینا

کلاس امروز ما در مورد مسئله ایست که اهمیت ان کمتر از خود معامله گری نیست. در زمانی که بازار های مالی رواج پیدا کردند ادم های کلاهبردار نیز به این سمت روی اوردند و مانند هر کلاهبرداری از شغل های دیگر روش های خاص خود را داشتند. اینها افراد بسیار محترمی هستند و روش های مختلفی برای اینکه با رضایت شما پول شما را از جیبتان بدزندند روش های مختلفی دارند. این کلاهبرداران به شش دسته تقسیم می شوند.

اولین دسته از کلاهبرداران محترم و کت و شلواری : مدعیان سود های کلان

انها در شبکه های اجتماعی و مکان های متخلف دائما از سود های سرشاری که می کنند دم می زنند. کلا در حال خودنمایی هستند و دائم عکس به این و ان نشان میدهندکه من فلان جا خریدم فلان جا فروختم. و هی سود های نکردشان را به رخ دیگران میکشند. عزیزانم کسی که واقعا در مارکت در حال سود کردن است از آرامش و خضوع خاصی بر خوردار است چون مارکت با کسی شوخی ندارد باید ذهن و روحت آرام باشد تا بتوانی سود کنی. لذا افرادی که سود می کنند نیاز به این همه تکاپو برای نشان دادن سودهای خود ندارند، درخت هرچه پر بار تر افتاده تر. اینجا از تزکیه نفس حرف نمیزنیم ولی اینجا از بازاری حرف میزنیم که کوچکترین اشتباه را بی پاسخ نمی گذارد. اگر در معاملات خود ذره ای ترس و اضطراب و آشوب داشته باشید خیلی سریع بازتاب آن را به شما نشان میدهد. لذا به دنبال افرادی باشید که این خصوصیت را در آنها مشاهده کنید. البته برعکس این موضوع همیشه درست نیست یعنی هر کسی که ادم آرامی است حتما معامله گر موفقی نیست ولی کسی که در مارکت موفق هست حتما روحی آرام و کم تلاطم دارد. سعی کنید از این دسته از افراد دوری کنید چون معمولا این افراد جزء دسته دوم سارقان بازارهای مالی نیز هستند. از آنها سودی و خیری به شما نمی رسد. در جستجوی معامله گران سفید (منظور معامله گران بی ادعا و سود ده است) باشید. گرچه پیدا کردن آنها کمی سخت است ولی جوینده یابنده است. چیزی که این دسته از سارقان از شما به سرقت می برند. ذهن آرام شما و ایجاد توهم و رویاپردازی و انتظارات بی جای شما از مارکت است.

دومین دسته از کلاهبرداران محترم و کت و شلواری : دزدان سرمایه

این دسته افرادی هستند که ادعا می کنند از مارکت سودهای کلان میبرند و شما را اغوا می کنند که سرمایه خود را در اختیار آنها قرار دهید یا طوری رفتار می کنند که خودتان به آنها مراجعه کنید. شما باید در رویارویی با این افراد کاملا مطمئن باشید که واقعا در حال سود هستند . باید از آنها درخواست کنید که اطلاعات و مدارک اثبات حرف خود را به شما نشان دهند. لذا اگر در پاسخ گفتند که حساب و سودهای ما شخصی است، این حرف اصلا قابل قبول نیست. شما اگر از یک نفر در خیابان بپرسید که حقوق ماهیانه اش چقدر است قطعا کار نادرست و بی ادبانه ای کرده اید ولی این حق طبیعی شماست که اطلاعات کاملی داشته باشید از شخصی که قرار است به او پول بدهید و به عنوان سرمایه گذار با او همکاری کنید. شخصی که قصد دارید به او پول بدهید باید حسابش حداقل در 6 ماه گذشته در سود مستمر بوده باشد، حساب آنها کاملا واقعی باشد و به نام خودشان. و البته برای اثبات این موضوع راههای متعددی وجود دارد :

A) درخواست فول استیت منت:

این امکان در متاتریدر به راحتی امکان پذیر است لذا کافیست شخص مدعی در قسمت اکانت هیستوری کلیک راست کرده و گزینه save as Detailed Statemen را کلیک کند. البته متاسفانه این راه حل امکان جعل دارد و بعد از خروجی گرفتن امکان دستکاری داده ها وجود دارد لذا بهتره از شخص مورد نظر اینوستور پسورد (Investor Password) متاتریدرش را گرفته و خود اقدام به گرفتن فول استیتمنت کنید و حساب شخص را بررسی کنید. اینوستور پسورد حالتی است که شما در متاتریدر فقط امکان رویت دارید و به هیچ عنوان امکان معامله گری ندارید. B) شخص مدعی اگر قصد دادن پسورد حساب خود را ندارد باید حساب ریل خود را به یکی از سایتهای myfxbook یا MQl متصل کند و نشان دهد که شش ماه گذشته در سود مستمر بوده. این سایتها معاملات شخص را رصد کرده و درصد سود و زیان را کاملا واقعی و بصورت گرافیکی به شما نشان میدهند.

سومین دسته از کلاهبرداران محترم و کت و شلواری : حساب های دمو

در بازارهای مالی امکانی وجود دارد که شما می توانید حساب دمو و غیر واقعی باز کنید. یعنی عملا با پول غیر واقعی اقدام به معامله گری کنید تا با خطرات و نکات این بازار آشنا شوید. در این حین عده ای از این دزدان کت وشلواری به بهانه ی اینکه برای شما حساب واقعی باز می کنند. از شما پول واقعی گرفته ولی حساب دمو برای شما باز می کنند و از آنجایی که اکثر تازه کاران در ماهها و حتی هفته های اول همه پول خود را از دست می دهند. حتی دیگر سراغ پول از دست رفته خود را نیز نمی گیرند و این پول زبان بسته شکار این دزد کت و شلواری شده. پس مطمئن شوید حسابی که برای شما از طرف دوستان یا آشنایان باز میشود واقعی باشد. ولی خودتان نیز می توانید این موضوع را بررسی کنید و کافیست در نرم افزار متاتریدر به قسمت navigator مراجعه کرده، در کنار شماره حساب آیکون یک آدمک وجود دارد که اگر سبز رنگ بود یعنی حساب دمو است و اگر زرد بود یعنی واقعی است و همچنین اگر اندکی موس خود را روی این آدمک ها نگه دارید اطلاعات کامل حساب اعم از دمو یا ریل (واقعی) و مقدار موجودی و لوریج حساب و …. را به شما نشان میدهد. همچنین روبروی این آدمکها علاوه بر شماره حساب نام صاحب حساب نیز درج شده.

چهارمین دسته از کلاهبرداران محترم و کت و شلواری : حساب های سنت

در هر یک از حالتهای بالا باید اطمینان حاصل کنید حساب شخص مدعی بصورت سنت نباشد. چون عده ای از کارگزارن در کنار حساب دلاری خود حساب سنت هم باز میکنند و تمام امکانات حساب اصلی را دارد ولی واحد پولی آن به سنت است یعنی یک صدم دلار. مثلا شخص 100 دلار حسابش را شارژ می کند. ولی در متاتریدر 10/000 دلار شارژ می شود ولی عملا 100 دلار بیشتر نیست. و پر واضح است که بر روی این حساب می توان حجم های سنگین اعمال کرد و دیگران را به بهت و حیرت فرو برد. و این نیز می تواند شگرد این دزدان کت و شلواری باشد که سودهای چند دلاری خود را صد برابر به شما نشان دهند در حالی که حساب سنت است. و همچنین حجم های سنگین خود را به شما نشان میدهند در حالی یک صدم آن واقعی است. پس مواظب این دسته از مدعیان و دزدان خوش ذوق باشید. این دسته می توانند خیلی راحت در آینده به گروه دوم تبدیل شوند. و راه تشخصیص حساب سنت از حساب های دیگر تنها مکاتبه با کارگزار آن شخص و درخواست نوع حساب از کارگزار می باشد.

پنجمین دسته از کلاهبرداران محترم و کت و شلواری : فروشندگان استراتژی

استراتژی معاملاتی به مجموعه راهکارهای تکنیکالی یا غیر تکنیکالی گفته می شود که می تواند برای شما سود ده باشد. عده ای دیگر از این دزدان محترم با پیدا کردن چند سیستم و استراتژی سوخته و رایگان در وب قصد فروش آنرا به قیمت های گزاف به شما دارند. لذا برای این افراد هم باید با هوشیاری کامل عمل کنید. و مانند بالا از آنها استیت منت و رمز حسابی که به نام خودشان باشد و با آن استراتزی 6 ماه در سود بوده باشند را بخواهید. کسی که یک استراتژی سوده ده داشته باشد آن را نمی فروشد و در اصل این ماشین چاپ پول را در اختیار کسی قرار نمیدهد. حال اگر کسی به شما این تضمین و اثبات را داد که استراتژی اش سوده ده است اشکالی ندارد می توانید با مبلغ منصفانه ای و نه با مبالغ رویایی و نجومی اقدام به خرید آن کنید. همچنین کسی را که از او استراتژی می خرید را موظف کنید تا آنرا کامل به شما یاد دهد و حتما قسمتی از پول را بلوکه کنید تا مجبور باشد آموزشهایش را تکمیل کند. لب مطلب اینکه راحت خام این استراتژی ها نشوید.

ششمین دسته از کلاهبرداران محترم و کت و شلواری : فروشندگان سیگنال

امید وارم با مطرح کردن این موضوع سیگنال فروشان عزیز بر ما عیب نگیرند. حقیقتا قصد ما توهین به آنها نیست ولی به علت اینکه عده ای سود جو با شعارهای رویایی و سودهای چند صد درصدی گوش فلک را کر کرده اند ولی با ارائه ی سیگنالهای نامناسب ضررهای زیادی را معامله گران وارد آورده اند باید این موضوع بررسی شود. خوب بگذریم …… شناسایی این افراد مانند موارد بالا خیلی سخت نیست و به آسانی می توان آنها را تشخیص داد. قطعا از این افراد نمی توانید در خواست استیتمنت کنید چون غیر ممکن است به شما کارنامه مالی بدهند (البته اگر چنین کارنامه ای موجود بود عالیست و یک گواه معتبر بر ادعای آنهاست) ولی شما می توانید با سرمایه کم سیگنالهای آنها را مدتی زیر نظر بگیرید. و از کیفیت آنها مطلع شوید و بعد از گذشت حداقل سه ماه می توانید کم کم به انها اعتماد کنید

جمع بندی مطالب

عزیزانم سرمایه های خود را چون شمع رو به باد قرار ندهید، چرا وقتی قصد یک خرید ساده را دارید مغازه های متعدد را می کاوید تا بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را بیاید ولی برای سرمایه های خود که با زحمت فراوان بدست آورده اید ارزشی قائل نیستید و به راحتی آنرا به هر کسی می سپارید بدون اینکه از او تحقیقی به عمل آورده باشید. بعد از اینکه مراحل بالا را گذراندید از شخص مورد نظر مشخصات کامل را بگیرید ادرس ها و تلفن ها و ... . مدارک احراز هویت و نام کارگزاری و وب سایت کارگزاری را بخواهید. ابتدا با سرمایه کم او را امتحان کنید. پول را یک جا به او ندهید. اگر پول خود را به شخصی واگذار کردید و 30 درصد از حساب شما را در ضرر فرو برد حتما قرار داد را کنسل کنید. اگر شخصی مرتکب همچنین عملی شود مطمئن باشید که از قوانین مدیریت سرمایه استفاده نکرده. این عمل موجب می شود تا کل سرمایه از دستش برود.

مقالات مرتبط

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    مزاياي معاملات آنلاين نسبت به ساير شيوه‌ها

    منظور معامله آنلاين، دسترسی سریع، آسان و مطمئنِ سرمایه‌گذاران به سیستم‌های معاملات بازارهای اوراق بهادار همانند بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران است. یعنی ارتباط برخط همیشه و در همه جا و حتی از طریق تلفن‌های همراه نیز وجود دارد. انتظار پشت خط تلفن‌های مشغول دیگر وجود ندارد. ضمناً امکان اشتباه کردن کم می‌شود […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    این 13 نفر

    این 13 نفر این13 نفر دراصل بیست پیشنهاد از بیست خرید و فروش گر می باشد و بیشتر پیشنهاد های این مقاله از کتاب جادوگران بازار نوین متن جک د . شواگر هست که به رای زنی با پیروز ترین داد و ستد گران جهان پرداخته است . بیل لیپ شات حیف کردن یک مجال […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    آفت بازار سرمایه چیست؟

    پس غرور، بدترین دشمن فرد برای قضاوت درست در بازار بورس، همان طمع است که باید از آن دوری کنیم. اگر توانسته بودم هر سهمی را که تاکنون داشتم به قیمتی که هنگام خرید آن پیش‌بینی می‌کردم بفروشم، اکنون وضع بهتری داشتم.

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    My Big Bars MT5 اندیکاتور

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی My Big Bars MT5 اندیکاتور My Big Bars MT5 می تواند میله های (شمع) بازه زمانی بالاتر را نشان دهد. اگر نمودار H1 (1 ساعت) را باز کنید، نشانگر زیر نمودار H3، H4، H6 و غیره قرار می دهد. معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی My Big Bars MT5 بازه های […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Choose Your Win Rate اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Choose Your Win Rate Choose Your Win Rate این یک ایده قدیمی بود که اکنون به واقعیت تبدیل شده است. اغلب از ما پرسیده شده است که نرخ برد سیستم های معاملاتی ما چگونه است. معرفی اکسپرت کاربردی Choose Your Win Rate خوب، نرخ برد یک متغیر آماری است که […]