دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

چک لیست های سرمایه گذاران موفق

مقالات آموزشی مقالات بازار بورس
5 / 0
به این مقاله امتیاز دهید.

چک لیست های سرمایه گذاران موفق 1- سرمایه گذاران موفق بر اساس اصول خود فعالیت می کنند نه این که ببینند آیا دیگران با آنها موافق هستند یا خیر. این نشان دهنده اهمیت داشتن یک ایدئولوژی مناسب و قوی برای خرید وفروش است. 2- هرگز سهمی را نخرید زمانیکه از زیر و بم آن شرکت خبر […]

چک لیست های سرمایه گذاران موفق چک لیست های سرمایه گذاران موفق

1- سرمایه گذاران موفق بر اساس اصول خود فعالیت می کنند نه این که ببینند آیا دیگران با آنها موافق هستند یا خیر. این نشان دهنده اهمیت داشتن یک ایدئولوژی مناسب و قوی برای خرید وفروش است. 2- هرگز سهمی را نخرید زمانیکه از زیر و بم آن شرکت خبر ندارید. جمع کردن اطلاعات درباره شرکت شما را گاهی اوقات از اشتباهات بزرگ می رهاند. 3- بر شرکت هایی بیشتر تمرکز کنید که از پس رقیبانشان بر می آیند. 4- هیچ سهمی را بدون داشتن حد ضرر و حد سود نخرید، داشتن ایدئولوژی قوی به شما در این باره کمک خواهد کرد. 5- خرید و فروش های بیش از حد بر عملکرد شما تاثیر منفی دارد .  سعی کنید با دید بلند مدت تر خرید و فروش کنید. 6- نقطه فروش را بدانید. نه اینکه با بالا یا پایین رفتن قیمت آن را بفروشید. برای فروش خود دلایلی داشته باشید به عنوان مثال، افزایش ارزش بازار از ارزش بنیادی سهم یا اینکه سهم بهتری پیدا کردید و می خواهید جایگزین کنید و یا اینکه فضای زیادی از سبد سهام شما را در برگفته است.

  • پنترلينچ یکی از سرمایه گذاران موفق و مدیر افسانه ای وال استریت نیز توصيه‌هاي زير را براي شما مطرح مي‌كند:

    1-روزي از روزها شايد در ماه بعد يا طي سال آينده يا سه سال آينده، بازار سقوط شديدي را تجربه خواهد كرد. پس براي آن آماده باشيد!
    2- سقوط‌هاي شديد بازار فرصت ايده آلي براي خريد سهام شركت‌هاي مورد علاقه‌تان هستند.
    3- سرمايه‌گذاري در سهام مي‌تواند سود چشمگيري به ارمغان آورد.
    4-سرمايه‌گذاري در سهام مي‌تواند زيان چشمگيري به ارمغان آورد.
    5-براي كسب سودآوري بالا لازم نيست هميشه يا حتي بيشتر اوقات پيش‌بيني شما درست از آب دربيايد.
    6-شما مي‌توانيد با كسب بازده 20 تا 30 درصدي اما به طور مستمر به طرز شگفت آوري ثروتمند شويد.
    7-قيمت سهام شركت‌ها در بيشتر مواقع در خلاف جهت ارزش ذاتي آنها حركت مي‌كند اما همواره در درازمدت به ارزش ذاتي آنها همگرا مي‌شود.
    8-اينكه سهام يك شركت عملكرد بدي داشته و قيمت آن سقوط كرده به اين معنا نيست كه نمي تواند در آينده سقوط بيشتري را تجربه كند.
    9-افزايش قيمت سهامي كه شما خريده‌ايد لزوما به معناي درست بودن تحليل‌هاي شما نيست!
    10-اگر يك سهام موفق را در سبد خود نداشته باشيد چيزي را از دست نداده‌ايد؛ حتي اگر قيمت آن ده برابر شود. اما يك سهم بد مي‌تواند شما را به خاك سياه بنشاند!
    11- يك سهم نمي داند كه شما مالك آن هستيد!
    12-آنقدر شيفته يك سهم موفق نشويد كه دليل موفقيتش را به فراموشي بسپاريد.
    13-با از ريشه كندن گل‌ها و آب دادن به خارها (فروش زودهنگام سهام با ارزش سبد خود و نگه داشتن سهام بي ارزش) انتظار موفقيت نداشته باشيد.
    14- اگر مطمئن نيستيد بتوانيد عملكردي بهتر از عملكرد بازار داشته باشيد پولتان را در يك صندوق مشترك بگذاريد و خيال خودتان را راحت كنيد!
    15-در بازار سهام هميشه چيزي هست كه بايد در مورد آن نگران بود.
    16- ذهن خود را بر روي ايده‌هاي جديد باز نگاه داريد.
    17- لازم نيست تك‌تك سهام پربازده بازار را داشته باشيد. من بسياري از سهام پر سود را در سبد خود نداشتم و در عين حال همواره عملكردي بالاتر از عملكرد بازار داشته‌ام.

مقالات مرتبط

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    My Big Bars MT5 اندیکاتور

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی My Big Bars MT5 اندیکاتور My Big Bars MT5 می تواند میله های (شمع) بازه زمانی بالاتر را نشان دهد. اگر نمودار H1 (1 ساعت) را باز کنید، نشانگر زیر نمودار H3، H4، H6 و غیره قرار می دهد. معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی My Big Bars MT5 بازه های […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Choose Your Win Rate اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی Choose Your Win Rate Choose Your Win Rate این یک ایده قدیمی بود که اکنون به واقعیت تبدیل شده است. اغلب از ما پرسیده شده است که نرخ برد سیستم های معاملاتی ما چگونه است. معرفی اکسپرت کاربردی Choose Your Win Rate خوب، نرخ برد یک متغیر آماری است که […]