دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

معامله گر منظم از نگاه استاد کارینا

مقالات آموزشی مقالات بازار فارکس
5 / 0
به این مقاله امتیاز دهید.

اصول انظباط در معامله و راهکار هایی برای بیشتر کردن نظم در زندگی و شغل از اموزه های استاد کارینا برای هنرجویان خود می باشد که در این مطلب به ان می پردازیم. به طور خلاصه میتوان معامله گر منظبط را چنین تعریف کرد: معامله گر منظبط کسی است که از لحظه ورود به یک […]

معامله گر منظم از نگاه استاد کارینا اصول انظباط در معامله و راهکار هایی برای بیشتر کردن نظم در زندگی و شغل از اموزه های استاد کارینا برای هنرجویان خود می باشد که در این مطلب به ان می پردازیم. به طور خلاصه میتوان معامله گر منظبط را چنین تعریف کرد: معامله گر منظبط کسی است که از لحظه ورود به یک پوزیشن تا لحظه خروج از ان تمام انچه را که انجام می دهد از قبیل زمان و قیمت ورود ، حد ضرر ، حد سود ، اضافه کردن به حجم و ... همه و همه از قبل برنامه ریزی شده باشد. این نوع معامله منشاء اصلی موفقیت در بازار سرمایه است. کوتاه ترین و بهترین تعریفی که میتوانم برای انظباط در معامله گری همین است. حال که فهمیدید نظم در معامله یعنی چه گام به گام پیش می رویم تا یک معامله گر منظبط شویم.

گام عملی اول: نظم های کوچک

اولین چیزی که کمک می کند شما معامله گری منظم شوید این است که نظم را در تایم فریم های کوچک تر بیاموزید و تجربه کنید. اگر شما در محیط کاری خود فردی نامنظم باشید من به شما خواهم گفت که ابتدا نظم را در مقیاس و اندازه های کوچکتر تجربه و تمرین کنید لذا به شما خواهم گفت که ایتدا تمرین نظم دادن به میز کارتان یا داخل اتومبیلتان را شروع کنید و کم کم به نظم دادن به امور بالاتر بپردازید. چون بازارها دارای خاصیت فرکتالی هستند در تایم فریم های مختلف لذا این تمرین خیلی راحت امکان پذیر است. نکته اساسی که در ساختار فراکتالی تایم فریم ها وجود دارد آنست که تمام تکنیکها، روشها ، اندیکاتورها، استراتژی ها و … که برای یک تایم فریم قابل استفاده است، برای تمام تایم فریم های دیگر با همان دقت قابل بکارگیری می باشد. یعنی استراتژی شما در تایم فریم یک دقیقه به همان نحوه ای عمل می کند که در تایم فریم ماهانه و یا سایر تایم فریم ها بکار گرفته شود (فراچارت: به این مقاله رجوع کنید).

گام عملی دوم: محاسبه ضرر

شما قبل از ورود به یک معامله باید همواره بدانید که سود و ضرر شما چقدر است. به قول ویلیام همیلتون: “من ابتدا ضرر یک معامله را می سنجم و بعد سود آنرا “. پس قبل از ورود، خوب تجزیه تحلیل کنید و استخوان کار را خوب بجوید تا از بازار رو دست نخورید. اینکه شما بدانید ضرر شما در یک معامله چقدر است به آرامش روانی شما نیز کمک می کند لذا یکی از زنجیره های نظم در معاملات آماده بودن برای ضرر احتمالی است. حتما برای معاملات خود نقطه مرگ تعریف کنید و به آن پایبند باشید و نسبت به آن قاطعانه و سنگدل رفتار کنید.

گام عملی سوم: ورود پله ای

خیلی از ما عادت پیدا کردیم تا سهام به قیمت مد نظر ما رسید در آن سهم فول (تک سهم) وارد شویم مبادا اینکه عقب بیوفتیم. ولی اگر عادت کنیم که در سرمایه گذاری بصورت پله کانی ورود و خروج کنیم این کار شما را از بحران های احتمالی دور نگه میدارد و ضرر شما را کنترل می کند. عاقلانه این است که وقتی میخواهید وارد آبی شوید که راکد است ابتدا با یک پا دما و عمق آنرا بسنجید بعد وارد شوید. ورود پله ای شاید کمی سود شما را کمتر کند ولی به شما کمک میکند که بتوانید تسلط بیشتری در مدیریت سرمایه داشته باشید. حتی خروج پله کانی نیز شما را یاری میکند بتوانید در روند های صعودی سود بیشتری کسب کنید.

گام عملی چهارم: تقلب نکنید

شاید در دوران تحصیل تقلب در امتحانات به شما در قبولی کمک کند ولی تقلب از تحلیل های دیگران صرفا شما را از نظم و سیستم خودتان دور میکند. تحلیل های دیگران را نگاه کنید ولی ماشه ی نهایی را با نظر خودتان فشار دهید. این کار دو حسن برای شما دارد یکی اینکه نظم و روال کاری شما بهم نمیریزد دوم اینکه در صورتیکه تحلیل اشتباه از آب درآید فقط شما هستید که که باید به خودتان حساب پس بدهید و دیگران را مقصر نمیدانید لذا تجربه ای به تجربیات شما اضافه خواهد شد.

گام عملی پنجم: گاهی تماشاچی باشید

یاد خواهید گرفت که در بالا پایین شدن قیمت ها خودتان را کنترل کنید. توجه کنید که نکته کلیدی این موضوع وجود پول در حساب شماست. همیشه سعی نکنید در بازار باشید. هیچ کس نمی تواند از تمام موقعیت های بازار استفاده کند. ولی بزارید پول در حسابتان باشد و بازار را تحت نظر داشته باشید. بگذارید وسوسه شوید ولی خرید نکنید. اگر بتوانید در مقابل درخواست خود بایستید گام بزرگی برای رسیدن به معامله گر منظبط خواهید برداشت.

مقالات مرتبط

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    VIP simple training system اکسپرت MT5

    معرفی و دانلود اکسپرت کاربردی VIP simple training system VIP simple training system اکسپرت برخی از اندیکاتورها را رصد می کند و تحت یک شرایط (یا شرایط) خاص، بسته به شرایط، درخواست تجارت (فروش یا خرید) می دهد. معرفی اکسپرت کاربردی VIP simple training system استراتژی: ما از شاخص میانگین متحرک با دوره 8 استفاده […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Simple Sensitive Stochastic Scalper اکسپرت MT5

    معرفی اکسپرت کاربردی Simple Sensitive Stochastic Scalper اکسپرت کاربردی Simple Sensitive Stochastic Scalper این سیستم دارای تعدادی متغیر است و در این مورد سادگی آن کلید موفقیت آن است. معرفی اکسپرت Simple Sensitive Stochastic Scalper سیستم به دنبال «شکاف‌های» مختلف به‌عنوان شکست‌های ورود به بازار می‌گردد و سپس آنها را از طریق تجزیه و تحلیل […]