دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

آموزش نصب اکسپرت و اندیکاتور متاتریدر

مقدمه

متاتریدر (به انگلیسی: Meta Trader)، به اختصار MT4 یا MT5، یک سکوی معامله الکترونیک است که به‌طور گسترده توسط سرویس‌های کارگزاری و معامله گران بازار فارکس، بازارهای آتی و سی‌اف‌دی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار به وسیله شرکت MetaQuotes تهیه و در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. متاتریدر به این دلیل محبوب شد که به کاربران اجازه نوشتن اسکریپت و ساخت روبات را می‌داد، این قابلیت باعث خودکارسازی معاملات و آسان‌سازی کار معامله‌گران می‌شد. از ژوئن ۲۰۱۶، نسخه چهارم این پلتفرم به همراه نسخه پنجم آن به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسخه‌های اول، دوم و سوم دیگر استفاده و پشتیبانی نمی‌شوند. به‌کارگیری متاتریدر برای کارگزارانی که این نرم‌افزار را به مشتریان خود ارائه می‌دهند مجاز است. برنامه از دو بخش کارساز (سرور) و کارخواه (کلاینت) تشکیل شده‌است. بخش کارساز به دست کارگزاری اداره می‌شود و بخش کارخواه در اختیار مشتریان کارگزاری قرار می‌گیرد تا آن را برای دیدن بهای ارزها و نمودارهای زنده، انجام سفارش‌ها و مدیریت حساب خود به کار گیرند. سمت سرور فقط روی سکوهای خانواده ویندوز کار می‌کند؛ ولی بخش مربوط به مشتری افزون بر ویندوز برای اندروید و آی‌اواس هم موجود است. این نرم‌افزار نسخه رسمی برای سیستم عامل مک ندارد، با این‌حال کاربران مک می‌توانند با استفاده از یک لایه سازگاری مانند واین، امکان اجرای برنامه روی این سیستم عامل (و سیستم عامل‌های دیگر) را فراهم آورند.

آموزش نصب متاتریدر 5

آموزش نصب اکسپرت و اندیکاتور متاتریدر

مرحله اول » دانلود فایل نصبی

با رفتن به سایت متاتریدر به آدرس https://www.metatrader5.com/en/download می توانید فایل نصبی را با توجه به نسخه سیستم عامل خود دانلود کنید .

مرحله دوم » نصب نرم افزار متاتریدر

آموزش نصب اکسپرت و اندیکاتور متاتریدر پس اجرا فایل نصب دکمه next را بزنید و سپس منتظر بمانید تا نصب شود . آموزش نصب اکسپرت و اندیکاتور متاتریدر پس اتمام پروسه نصب بر روی دکمه finish بزنید. آموزش نصب اکسپرت و اندیکاتور متاتریدر سپس همینطور که مشاهده خواهید کرد نرم افزار متاتریدر باز خواهد شد آموزش نصب اکسپرت و اندیکاتور متاتریدر مرحله سوم » انتقال فایل های اکسپرت و اندیکاتور به متاتریدر آموزش نصب اکسپرت و اندیکاتور متاتریدر مطابق تصویراز منوی file بر روی Open Data Folder کلیک کنید تا پوشه دیتا باز شود . آموزش نصب اکسپرت و اندیکاتور متاتریدر سپس وارد پوشه mq5 شوید . آموزش نصب اکسپرت و اندیکاتور متاتریدر بسته به نوع فایل خود اکسپرت یا اندیکاتور وارد یکی از این پوشه ها شوید و فایل دانلودی را داخل پوشه کپی کنید. آموزش نصب اکسپرت و اندیکاتور متاتریدر سپس به نرم افزار برگردید . و نرم افزار یک بار ببنید و خارج شوید به صورت کامل و سپس مجددا برنامه متاتریدر را مجددا اجرا کنید. .اکنون با کشیدن روی چارت یا دو بار کلیک کردن روی اکسپرت یا اندیکاتور قابل استفاده است. آموزش نصب اکسپرت و اندیکاتور متاتریدر
منابع :