وضعیت بازار سنگ‌آهن آسیا به کاهش تمایل برای خرید اشاره میکند . کاهش تقاضا برای سنگ‌آهن در بازار داخلی چین باعث شده تا قیمت این محصول در روز اول هفته جاری کانال 100 دلاری را ازدست بدهد و به این ترتیب هر تن سنگ‌آهن عیار 62 درصد تحویل بنادر شمالی چین با نرخ 109 دلار و 90 سنت فروش رود.

فشار بر فولادسازان چینی به روش کوره بلند برای کم شدن انتشار آلاینده‌های کربنی ادامه دارد و این موضوع باعث شده تا نرخ بهره‌برداری از این کوره‌ها کاهش داشته باشد.

ضعیف شدن تقاضا در بازار محصولات فولادی نیز مزید بر علت شده و برخی فولادسازان چینی به توقف تولید به منظور انجام تعمیر و نگهداری روی آورده‌اند. مجموع این موارد با کاهش تقاضا برای سنگ‌آهن به تقویت روند کاهش نرخ در این بازار کمک کرده است.

کم شدن قیمت در بازار زغال‌سنگ متالورژیک آسیا فوب استرالیا و سی‌اف‌آر چین در روز اول هفته محسوس بود.

تضعیف فولادسازی در چین و کاهش حاشیه سود فولادسازان این کشور باعث شده تا بازار زغال‌سنگ نیز از سکه افتاده به نحوی که بهای هر تن زغال‌سنگ فوب استرالیا در روز ابتدایی هفته جاری با کاهش 2 دلاری با نرخ 300 دلار به فروخته شد.

همچنین در این روز قیمت هر تن زغال‌سنگ تحویل بنادر چین نیز افتی یک دلاری و 50 سنتی داشت و با قیمت 391 دلار و 50 سنتی به فروش رفت.

ظرف روزهای اخیر بارندگی‌های شدید در کوئیزلند و نیوولز استرالیا رخ داده است که این امر می‌تواند در روزهای آینده روند عرضه زغال‌سنگ استرالیا به بازارها را با اختلال روبرو کرده و سیگنالی صعودی برای بازار به ارمغان آورد.