دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

گام نهم و آخر : تحلیل تکنیکال و بنیادی

مقالات آموزشی
5 / 1
1/5 - (1 امتیاز)

این گام مشمول کاربرد تحلیل تکنیکال و چگونگی این تحلیل می باشد که در واقع پیش نیاز دوره ی تحلیل تکنیکال مقدماتی است.   تحلیل: . ما برای خرید و فروش موفق در بورس و بازارهای مالی دیگر نیاز به ابزاری داریم تا بتوانیم سهم یا مواردی کهآن را در بازراهای مالی خریدو فروش می […]

این گام مشمول کاربرد تحلیل تکنیکال و چگونگی این تحلیل می باشد که در واقع پیش نیاز دوره ی تحلیل تکنیکال مقدماتی است.

تحلیل: .

ما برای خرید و فروش موفق در بورس و بازارهای مالی دیگر نیاز به ابزاری داریم تا بتوانیم سهم یا مواردی کهآن را در بازراهای مالی خریدو فروش می کنیم را شناسایی کنیم که این موارد بتواند بازدهی بالا برای ما داشته باشند به این ابزار تحلیل می گویند. .

تحلیل ها:

ما در بازار سرمایه بصورت کلی دو نوع تحلیل داریم:تحلیل فاندمنتال و تکنیکال ، که درین گام به معرفی تحلیل تکنیکال می پردازیم .

تحلیل تکنیکال:

استفاده از روندهای گذشته ،نوسان ها ، قیمت فعلی و تغییرات قیمت برای پیش بینی تغییرات آتی قیمت دراین تحلیل استفاده میشود خواسته ی هر معامله گری اینست که سهم مورد نظر خود را در پایین ترین قیمت خریداری کند و در بالاترین قیمت بفروشد، این موضوع را در شکل زیر مشخص کرده ایم. گام نهم و آخر : تحلیل تکنیکال و بنیادی . . .آموزش این نوع تحلیل تقریبا بصورت روان و قابل فهم برای تازه کارها در فضای مجازی وجود ندارد و منابعی که وجود دارد برای کسانی ساخته شده که قبلا با این تحلیل کار کرده اند یا علم و تجربه ی زیادی در بازار دارند. ما درین گام سعی داریم تا این تحلیل را تا محدوده ای که امکان آموزش آن بصورت مجازی وجود دارد را بصورت روان و قابل فهم برای همه آموزش دهیم. دراین سایت ابتدا مبانی ای از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در قالب چند گام به شما آموزش خواهیم داد و سپس برای یادگیری تخصصی و کاربردی این تحلیل ها دوره هایی به شکل کارگاه های عملی خواهیم گذاشت .

تعریف و بررسی تحلیل تکنیکال:

این نوع تحلیل در هر معادله ای که بر اساس نیروی عرضه و تقاضا می باشد کاربرد دارد،هر سهم با هر معامله ای در تاریخ خود گذشته ای از نوسانات قیمت را دارا می باشد، ما در تحلیل تکنیکال با استفاده از نوسانات گذشته قیمت نوساناتی که در آینده قرار دارد را پیش بینی می کنیم. شاید این برای شما سوال باشد که چگونه این امر ممکن است؟ دانشمندان زیادی مانند فیبوناچی، الیوت و … توانسته اند با استفاده از نتایج پژوهشهای خود این امکان را برای ما بوجود بیاورند و عده ای دیگر از دانشمندان بوسیله ی بازدید و تجربه ی میلیونها الگوهای قیمت و با استفاده از ابزار آلات ریاضی الگوها و روشهای مختلفی برای تحلیل در اختیار ما بگذارند تا ما با استفاده از این الگوها و روشها بتوانیم نوسانات قیمتی را که قرار است اتفاق بیفتد را پیش بینی کنیم. گام نهم و آخر : تحلیل تکنیکال و بنیادی .

اساس تحلیل تکنیکال: .

همانطور که می دانیم تکنیکالیست ها اعتقاد دارند که اطلاعات مهم در مورد نوسانات آینده ی قیمتها را می توان از گذشته ی رفتاری قیمت ها بدست آورد و معامله گر ها تصمیمات خرید و فروش خود را بر اساس این نمودارهای گذشته که از همان نوسانات قیمتی گذشته بدست می آیند می گیرند. تکنیکالیست ها یا همان چارتیست ها بر این باورند که ارزش بازار بوسیله ی نیروی عرضه و تقاضا تعیین می شودو تغییرات و نوسانات بدلیل نقل و انتقالهای عرضه و تقاضا می باشد. در واقع کار اصلی تحلیل گر تکنیکال بررسی نمودار نوسانات قیمتی گذشته و پیش بینی و تفسیر اتفاقی که قرار است برای قیمت بیفتد است، البته در برخی موارد پیش بینی و پیشگویی نوسان قیمت امکان پذیر نمی باشد و نمیتوان گفت چه اتفاقی قرار است بیفتد. این اتفاق میتواند دلایل مختلفی مانند پیدا نکردن تحلیل گر از جایگاه قیمتی سهم، پیدا نکردن الگوی خاصی ، و هیجانی بودن بازار باشد.در واقع هدف یک تحلیل گر تکنیکال خریدن سهم در پایین ترین قیمت و فروختن آن در بالاترین قیمت می باشد. . گام نهم و آخر : تحلیل تکنیکال و بنیادی .

مواردی که ما برای تبدیل شدن به یک تکنیکالیست نیاز داریم: .

در بسیاری از منابع تکنیکال جهانی ذکر شده که ما برای تبدیل به تحلیلگر موفق نیاز فراگیری مطالب زیر داریم:
۱-تکنیکال مقدماتی ۲-هارمونیک تریدینگ ۳-امواج الیوت ۴-چنگال اندروز
. .

تکنیکال مقدماتی:

هدف از یادگیری این قسمت از تحلیل تکنیکال آنست که ما بتوانیم با اهداف ، مراحل تحلیل و با مواردی جزئی و پر کاربرد در تحلیل آشنا شویم، سرفصل های این قسمت از تحلیل به شکل زیر می باشد: تعریف کلیات تکنیکال معرفی انواع نمودارها تعریف روند سطوح حمایت و مقاومت استاتیک تکنیک های معامله گری بر اساس خطوط روند کانالیزه کردن نمودار آشنایی با ابزارهای فیبوناچی الگوی های ادامه دهنده الگوی های برگشتی آشنایی با اندیکاتورهای کاربردی واگرایی ها و کاربردها روش های پلن نویسی در بازار .گام نهم و آخر : تحلیل تکنیکال و بنیادی

. هارمونیک تریدینگ:

ما درین تحلیل هدف قیمتی خود را با استفاده از الگوها و ابزارهای تخصصی مشخص می کنیم که سرفصلهای این بخش از تحلیل به شکل زیر میباشد:

هارمونیک قیمتی

آشنایی با فیبوناچی و کاربرد آن در نمودارهای قیمت انواع فیبوناچی در نمودارهای بازار (بازگشتی داخلی، پروجکشن، اکستنشن، اکسپنشن و …) آشنایی با انواع الگوهای هارمونیک شامل: الگوی گارتلی ( Gartley) الگوی پروانه (Butterfly) و انواع آن الگوی خفاش (BAT) و انواع آن الگوی خرچنگ (Crab) و انواع آن الگوی AB = CD و انواع آن الگوی AB = CD دو سویه (Reciprocal) الگوی ۲LB و کاربرد آن در هارمونیک تریدینگ الگوی ۵ – ۰ تئوری BAMM و انواع آن الگوهای هارمونیک در امواج الیوت تایید الگوها با استفاده از ابزارهای تکنیکال

· هارمونیک زمانی

معرفی ابزار RET معرفی ابزار TCR معرفی ابزار ATP معرفی ابزار EXT ترکیب ابزارهای زمانی و تعیین سطوح برگشتی زمانی تلفیق ابزارهای قیمتی و زمانی بر شناسایی هارمونیک ترکیبی گام نهم و آخر : تحلیل تکنیکال و بنیادی .

امواج الیوت:

ما درین تحلیل با استفاده از ابزار آلات پیچیده خواهیم توانست که امواجی که در نمودار نوسانات قیمت پیش آمده را بشماریم و موجی که قرار است ازین پس رسم شود را پیش بینی کنیم.که سرفصلهای این بخش از تحلیل به شکل زیر میباشد: سر فصل های دوره آموزشی: معرفی تحلیل الیوت و اهمیت آن نظریه داو و اهمیت آن در الیوت حرکات اولیه و ثانویه بازار بحث پیشرفته Price Action بررسی روند و حرکات بازار از منظر Price Action پیوت و انواع آن فراکتال های بازار و نحوه شناسایی آنها تئوری الیوت و تشریح قوانین آن دسته بندی امواج و آشنایی با انواع آن (Motive ، Impulse و Diagonal و …) آشنایی با قوانین شکل گیری موج های مختلف نحوه تشخیص اتمام یک موج و آغاز موج بعدی آشنایی با فیبو ناچی و انواع آن فیبوناچی و ارتباط آن با امواج نسبت امواج و ارتباط امواج به یکدیگر آشنایی با ابزارها و نرم افزار های شمارنده امواج آموزش نرم افزار منتخب شمارنده امواج چگونگی شمارش امواج آموزش اندیکاتورهای مرتبط با امواج تحلیل و بررسی استراتژیهای معامله به همراه مثال های کاربردی آشنایی با برخی منابع امواج الیوت ( کتاب ، مقالات و سایت ها و ..) بررسی لایو چند جفت ارز اصلی در تایم فریمهای مختلف . .

ابزار آلات

ابزار آلات تحلیل گران تکنیکال برای تحلیل تکنیکال نمودارها و نرم افزار های تکنیکال میباشد که یکی از مهم ترین این نرم افزار های متا تریدر می باشد.خوشبختانه در کشور ما چند شرکت به ترجمه ی این نرم افزار و ساپورت سهم های داخلی و فارسی سازی این نرم افزار را پرداخته اند که ما در میان گام بعدی آموزش ثبت نام و نصب رایگان این نرم افزار را به شما خواهیم داد. . .گام نهم و آخر : تحلیل تکنیکال و بنیادی

.تحلیل بنیادی .

تحلیل بنیادی چیست و چه می آموزد؟

تحلیل بنیادی مبتنی بر این فرض است که اوراق بهادار (و بازار به عنوان کل) دارای ارزش ذاتی است که به وسیله سرمایه‌گذاران قابل برآورد است. ارزش اوراق بهادار تابعی از یک سری متغیرهای بنیادی است که ترکیب این متغیرها بازده مورد انتظار همراه با سطح ریسک مشخص را ایجاد می کند. در تحلیل بنیادی برآورد ارزش ذاتی سهام از طریق ارزیابی متغیرهای بنیادی انجام می‌شود. ارزش ذاتی برآورد شده سپس با ارزش بازار سهام مقایسه می‌شود.اگر ارزش بازار کمتر از ارزش ذاتی باش در زمان برای خرید مناسب است واگر ارزش بازار بیشتر از ارزش ذاتی باشد، زمان برای فروش مناسب است. .گام نهم و آخر : تحلیل تکنیکال و بنیادی .

چارچوب تحلیل بنیادی

در تحلیل بنیادی سرمایه‌گذاران ابتدا اقتصاد و بازار را به عنوان یک کل، تجزیه و تحلیل می‌کنند تا بتوانند زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری را تشخیص دهند.سپس به تحلیل صنایع یا بخش‌هایی از اقتصاد می‌پردازند که دارای چشم اندازهای آتی مناسبی هستند. در خاتمه اگر تحلیل‌گر به این نتیجه برسد که زمان سرمایه‌گذاری مناسب است و صنایع مناسبی با بازده بالایی در چرخه اقتصاد فعالیت می کنند به تحلیل شرکتها می پردازد. .

تجزیه و تحلیل اقتصاد و بازار

بازار سهام قسمت مهم و حیاتی از کل اقتصاد به شمار می‌رود.واضح است که ارتباط قوی میان بازار سهام و اقتصاد وجود دارد.اگر شرایط اقتصادی نامناسب باشد عملکرد بیشتر شرکتها و در نتیجه بازار سهام نیز ضعیف خواهد بود. برعکس، اگر شرایط اقتصادی مناسب باشد عملکرد شرکتها نیز بهتر خواهد بود و در نتیجه شرایط بهینه اقتصادی در بازار سهام متبلور خواهد شد. اگر اقتصاد و فعالیت واحدهای اقتصادی را در قالب چرخه تجاری نگاه کنیم می‌بینیم که چرخه تجاری دارای چارچوب خاصی است یعنی از یک جا شروع می‌شود، به اوج می‌رسد و سپس پایان می‌یابد. بنابراین، فعالیتهای اقتصادی در یک حالت رکود شروع می‌شوند، یک مرحله توسعه را پشت‌سر می‌گذارند و سپس افول می‌کنند و منتظر خیزش دوباره هستند. بازار سهام و چرخه تجاری دارای ارتباط تنگاتنگی هستند.از نظر تاریخی، سهام عادی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم چرخه تجاری بوده است.بنابراین باید به دنبال یک رابطه پیچیده باشیم. بازار و اقتصاد رابطة تنگاتنگی با هم دارند، اغلب طبق شواهد موجود قیمت‌های سهام قبل از تغییر در وضعیت اقتصاد تغییر می‌کند. رابطه میان بازار سهام و چرخه تجاری چگونه می‌تواند قابل اتکا و اعتماد باشد؟ کاملاً واضح است که بازار علائم منفی از فعالیتهای آتی اقتصادی مخصوصاً در زمان رکود نشان می‌دهد و۳ این مطلب که بازار می‌تواند منعکس‌کننده، علائم منفی از شرایط اقتصادی باشد حائز اهمیت است. با این حال، توانایی بازار برای پیش‌بینی رونق اقتصادی بهتر از توانایی آن در پیش‌بینی بحران‌های اقتصادی است. .

پیش‌بینی تغییرات در بازار

بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال پیش‌بینی تغییرات در بازارهای مالی هستند. آنها نه‌‌تنها به دنبال چرایی و نحوة کار فعلی این بازارها هستند، بلکه به دنبال فهم وضعیت آینده آنها نیز هستند. سرمایه‌گذاران به‌عنوان قسمتی از این فرایند به تحلیل کلی اقتصاد نیاز دارند. پیش‌بینی صحیح و پیوسته بازار سهام، مخصوصاً پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت، برای هر شخصی غیر‌ممکن است. شواهد قویی که از کارایی بازار وجود دارد نشان دهنده این است که تغییرات بازار را نمی‌توان براساس اطلاعات مربوط به تغییرات گذشته پیش‌بینی کرد. دلیل دیگر این که حتی مدیران حرفه‌ای پول هم قادر نیستند از طریق اطلاعات موجود، بازار را پیش‌بینی نمایند و شواهد موجود در عملکرد موفقیت سرمایه‌گذاران حرفه‌ای این ادعا را تائید می‌کند. آنچه که ما در اینجا به دنبال آن هستیم شناسایی نشانه‌ها و علائم کلی اقتصاد و جهت بازار و مدت تغییرات احتمالی آن است. برای مثال، اگر با اطمینان ادعا کنیم که شاخص بازار در یک سال از۵۰۰۰ به ۳۰۰۰ خواهد رسید کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد. همچنین، یک پیش‌بینی قوی مانند افزایش۱۰ درصد سود سهام شرکت در سال آینده، چندان اساس محکمی نخواهد داشت. در واقع بسیاری از سرمایه‌گذاران و حتی برخی از سرمایه‌گذاران حرفه‌اینمی‌توانند به طور پیوسته تغییرات را پیش‌بینی نمایند.بنابراین، با توجه به این وضعیت، آنها چه کار باید انجام دهند؟ بهترین روش برای بسیاری از سرمایه‌گذاران فهم این مطلب است که آنها نمی‌توانند به‌طور پیوسته تغییرات بازار را پیش‌بینی کنند، اما این مطلب را نیز باید درک کنند که شرایط ادواری می‌تواند به آنها کمک کند. .

استفاده از چرخه تجاری برای پیش‌بینی بازار

در بخش‌های قبلی ایده‌ای را بیان کردیم که شاخص‌های ترکیبی خاصی می‌توانند در پیش‌بینی شرایط چرخه تجاری مفید باشند. با این حال، قیمت‌های سهام یکی از شاخص‌های مهمی است که می‌تواند وضعیت اقتصادی را از نظر رونق یا رکود نشان دهند. در این حالت سرمایه‌‌گذاران برای پیش‌بینی بازار چه کاری باید انجام دهند؟ این رابطه مهم میان قیمت سهام و اقتصاد باید در پیش‌بینی تغییرات قیمت سهام مورد استفاده قرار گیرد. قیمت‌های سهام معمولاً در حالت رکود کاهش می‌یابند و هرچه میزان رکود بیشتر باشد میزان کاهش نیز زیادتر خواهد بود. با این حال، سرمایه‌گذاران به منظور پیش‌بینی تغییرات بازار سهام باید در مورد تغییرات چرخه تجاری مطالبی را بدانند. اگر به نظر برسد که در آینده چرخه تجاری کاهش خواهد یافت بعد از گذشت چند ماه از افول اقتصادی، احتمالاً بازار سهام نیز با افول روبرو خواهد شد. اقتصاد، بازده کل سهام (براساس سالانه) می‌تواند در شرایط رونق (افول) چرخه تجاری، منفی (مثبت) باشد. وقتی که چرخه تجاری به نقطه پایین خود می‌رسد قیمتهای سهام تقریباً همیشه افزایش می‌یابد. میزان این افزایش زیاد است به طوری که سرمایه‌گذاران در طول این دوره عملکرد خوبی دارند. به علاوه، وقتی چرخه تجاری وارد اولین مرحله رونق می‌شود قیمت‌های سهام اغلب ثابت می‌ماند و یا حتی به صورت ناگهانی کاهش می‌یابد.

طبق این تحلیل‌ها می‌توان گفت :

اگر سرمایه‌گذاران بتوانند قبل از وقوع رکود اقتصاد آن را تشخیص دهند می‌توانندحداقل براساس تجربیات گذشته افزایش در بازار سهام را پیش‌بینی کنند. هر چه که اقتصاد رونق می‌یابد قیمتهای سهام ممکن است کاهش یابد.بنابراین، دومین حرکت مهم در بازار ممکن است براساس تجربیات گذشته قابل پیش‌بینی باشد. ۳٫ طبق رکودهای اقتصادی گذشته،P/E بازار معمولاً قبل از پایان رکود افزایش می‌یابدو تقریباً در طول سال آینده بدون تغییر باقی می‌ماند. .

تجزیه و تحلیل صنعت

در نگاه اول به نظر می‌رسد واژة صنعت واژه ‌گویایی باشد و هرکس با صنعت‌های همچون صنعت خودروسازی، صنعت داروسازی، صنعت الکترونیک آشنایی داشته باشد.آیا این صنعت‌ها آن طور که به نظر می‌رسند گویا هستند؟ برای مثال، یک مصرف کننده می‌تواند نوشابه‌ای را در ظرف شیشه‌ای، یا قوطی آلومینیومی یا استیل بنوشد. آیا همه این موارد شامل یک صنعت مانند صنعت ظروف است یا سه صنعت شیشه، استیل و آلومینیوم (یا دو صنعت شیشه و فلزات) را شامل می‌شود. وقتی‌که شرکتها براساس خطوط متنوع تجاری مورد بررسی قرار گیرند قضیه از این هم پیچیده‌تر می‌شود. بنابراین، تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران نیاز به روشهایی دارند که بتوانند صنایع را طبقه‌بندی نمایند. سرمایه‌گذاری که تشخیص می‌دهد اقتصاد و بازار برای سرمایه‌گذاری جذاب است بایستی دست به تحلیل صنایعی بزنند که در آنها فرصت‌هایی در سالهای آتی دیده می‌شود.مفاهیم اصلی تحلیل صنعت ارتباط نزدیکی با بحث قبلی ما یعنی اصول ارزشیابی دارد. سرمایه‌گذاران می‌توانند با توجه به میزان اطلاعات در دسترس و مدل‌های خاص از این مفاهیم به روشهای مختلف استفاده نمایند. آنچه که در این جا در نظر داریم به آن دست پیدا کنیم این است که یاد بگیریم به صورت تحلیلی در مورد صنایع فکرکنیم. از طریق بررسی عملکرد صنایع مختلف در طول چندین دوره می‌توان به اهمیت تحلیل صنعت پی‌برد. از طریق این تجزیه و تحلیل می‌توان فهمید چه صنایعی ارزش سرمایه‌گذاری دارند. مزایایی که تحلیل صنعت در پی دارد، باعث توجیه هزینه‌های تجزیه و تحلیل صنایع می‌شود. .

تجزیه و تحلیل صنایع

صنایع نیز مانند بازار و شرکتها، از طریق مطالعه داده‌هایی همچون داده‌های فروش، سود سهام، سود تقسیمی، ساختار سرمایه، خطوط تولید، قوانین، ابتکارات و غیره مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند. این چنین تحلیل‌هایی مستلزم تخصص عالی است که اغلب توسط تجزیه و تحلیل‌گران صنعت و از طریق شرکتهای کارگزاری و سایر موسسات سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد. یکی از مفیدترین روش‌ها برای تحلیل صنعت‌ براساس مراحل چرخة عمر آنها است. مرحله اول این روش بررسی وضعیت کلی و موقعیت فعلی صنعت است. مرحله دوم بررسی موقعیت صنعت در رابطه با چرخه تجاری و وضعیت اقتصاد کلان است. مرحله سوم شامل تجزیه و تجلیل کیفی ویژگی‌های صنعت به منظور تعیین افق دید آتی صنعت است. سر فصل هایی که شما باید برای آموزش کامل تحلیل بنیادی در قالب ۲ سطح مقدماتی و پیشرفته فرا بگیرید. .گام نهم و آخر : تحلیل تکنیکال و بنیادی .

تحلیل بنیادی مقدماتی

. ۱) ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری ۲) ارزش ذاتی و ارزش بازاری یک دارایی ۳) تحلیل بنیادی با رویکرد کلان(برای شرایط اقتصادی حاکم بر کشور) ۴) بازار سهام و نظریه ادوار تجاری ۵) تحلیل صنعت: الف) رقبا ب) تحولات جدید ج) تغییر مدیریت ۶) عرضه و تقاضای سهام ۷) پیشرو و پس رو بودن سهام ۸) مالکیت سهام ۹) مفهوم ارزش زمانی پول و ارزیابی جریانات نقدی تنظیم شده ۱) بخش اول ۲) بخش دوم ۱۰) صورت های مالی اساسی و الزامات شرکت های بورسی در انتشار آنان ۱۱) ترازنامه و اجرای آن ۱۲) دارایی (شامل بدهی، حقوق صاحبان سهام، نسبت های مالی قابل استحراج از ترازنامه) ۱۳) عایدی هر سهم در سال جاری و سنوات قبل ۱۴) صورت سود و زیان و اجرای آن(شامل درآمدهزینه و انواع سود و زیان) ۱۵) ارتباط سود و زیان ترازنامه ۱۶) مدل های ارزش گذاری بر مبنای سود تقسیمی شرکت ها ۱۷) مدل های ارزش گذاری بر مبنای P/E 18) مفهوم ارزش گذاری سهم و P/E صنعت گام نهم و آخر : تحلیل تکنیکال و بنیادی

تحلیل بنیادی پیشرفته

. ۱-آشنایی با یادداشت های همراه صورت های مالی ۲-مفهوم سود و زیان تحلیل یک شرکت در قیاس با سود و زیان پیش بینی شده اجزای پدید آورنده درآمد و هزینه صورت های سود و زیان در صنایع تولیدی حاضر در بورس ۳-مفهوم سود و زیان تحلیل یک شرکت در قیاس با سود و زیان پیش بینی شده . اجزای پدید آورنده درآمد و هزینه صورت های سود و زیان در صنایع هلدینگ و سرمایه گذاری حاضر در بورس ۴-مفهوم خالص ارزش دارایی و سود تلفیقی و نحوه محاسبه آن و شرکت هایی که این مفهوم برای آنها مهم تلقی می شود ۵-سود و زیان تحلیلی براساس واقعیت های بازار- یادداشت های همراه سود و زیان محقق شده قبلی شرکت ۶-مدل های ارزش گذاری بر مبنای P/S و P/EB 7-مفهوم حاشیه سود و نحوه تعیین سود شرکت ها بر اساس حاشیه سود ۸-ارزش جایگزینی یک شرکت بر اساس رویکردهای مختلف ۹-عوامل تعیین کننده نسبت p/E شامل نرخ بهره، رشد و ریسک ۱۰- وضعیت سیاسی ۱۱- نرخ رشد تولید ناخالص ۱۲- نرخ تورم و نرخ بهره ۱۳- بررسی صنعت و شرکت های رقیب ۱۴- ریسک و بازده و مفهوم آن در بازار سرمایه ۱۵- مفهوم سبد سهام و علت و نحوه تشکیل آن ۱۶- نکات انتخاب شرکت

مقالات مرتبط

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    23 درس از وارن بافت

    23 درس از وارن بافت 23 درس از وارن بافت بطور کلی یک روش ساده اما کاربردی برای موفقیت در بورس و معاملات سهام، الگو گیری از افرادی است که به موفقیت در معامله ی سهام و دارایی های مالی مشهور شده اند. وارن بافت در صدر افرادی قرار می گیرد که به واسطه ی […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    مصاحبه با مخترع RSI والس وایلدر

    ولس وایلدر با اندیکاتورهایش شناخته می شود که اکنون محبوبترین اندیکاتورها را در نرم افزارهای تکنیکال از آن خود دارد که شامل Average True Range ،the Relative Strength Index،  Directional Movement  و Parabolic Stop and Reverse.

    بایگانی‌ها
    5 / 5

    اعتبار اهرمی یا لوریج : اعتبار اهرمی یا leverage

    اعتبار اهرمی یا leverage در بازار فارکس برای انجام معاملات از طریق کارگزار (Broker) احتیاجی نیست تا مشتری تمام سرمایه لازم برای انجام معامله مورد نظررا در دست داشته باشد بلکه بر اساس اعتباری که کارگزار در اختیار وی قرار می دهد تنها با پرداخت سهم کوچکی از حجم کلی معامله مورد نظر (معمولا 1 […]

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Quasimodo Genie اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی Quasimodo Genie معرفی اندیکاتور Quasimodo Genie ، یک نشانگر قدرتمند برای MetaTrader 5 که به طور خودکار الگوی Quasimodo یا Over and Under را شناسایی می کند. معرفی اندیکاتور کاربردی Quasimodo Genie این اندیکاتور برای معامله گرانی که می خواهند از این الگوی نمودار محبوب استفاده کنند و معاملات سودآوری […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Spread Pulse MT5 اندیکاتور

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی Spread Pulse MT5 Spread Pulse MT5 ابزار موثری است که اطلاعاتی را در مورد اسپرد فعلی در نمودار به معامله گران ارائه می دهد. اسپرد تفاوت بین قیمت خرید و قیمت فروش یک ابزار است. معرفی اندیکاتور کاربردی Spread Pulse MT5 نشانگر در قالب متنی که در نمودار نمایش داده […]