دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

سرمایه گذاری فقط با ۵۰۰ هزار تومان

سرمایه گذاری با ۵۰۰ هزار تومان یکی از بهترین کار هایی که هر فردی می تواند برای آینده مالی و  حفظ ارزش پول و کسب سود انجام دهد سرمایه گذاری  است. سرمایه گذاری کار بسیار راحتی که هرکسی با وقت گذاشتن و یادگیری روش و اصول درست آن می تواند این کار را انجام دهد […]

سرمایه گذاری با ۵۰۰ هزار تومان

یکی از بهترین کار هایی که هر فردی می تواند برای آینده مالی و  حفظ ارزش پول و کسب سود انجام دهد سرمایه گذاری  است. سرمایه گذاری کار بسیار راحتی که هرکسی با وقت گذاشتن و یادگیری روش و اصول درست آن می تواند این کار را انجام دهد . یکی از تصوراتی که شاید در ذهنتان باشد این است که برای سرمایه گذاری حتما مبلغ خیلی زیادی مورد نیاز است ، اما اینطور نیست ! بلکه شما می توانید حتی با ۵۰۰ هزار تومان کار خود را شروع کنید . در این مقاله قصد دارم چند روش مناسب برای سرمایه گذاری با این مبلغ کم رو بهتون معرفی کنم.

چطور شروع کنم؟

یکی از سوال هایی که قطعا در ذهن شما بوجود می آید این است که چطور شروع کنم ؟ در ابتدا شما باید گزینه های پیش روی خود را مشخص کنید. راه و روش های زیادی برای سرمایه گذاری در ایران و کشور های دیگر وجود دارد که شما می توانید با توجه به مقدار سرمایه و شناخت خود وارد سرمایه گذاری شوید . اما حالا با ۵۰۰ هزار تومان چطور ؟

خرید طلا و سکه

طلا کالای بسیار با ارزشی است که از گذشته با خرید و فروش آن روی آن سرمایه گذاری می شده است .
سرمایه گذاری فقط با ۵۰۰ هزار تومان
سرمایه گذاری روی طلا
قیمت طلا با توجه به قیمت دلار و انس جهانی روز به روز تغییر می کند ، اما برای سرمایه گذاری در بازار طلا باید بازه زمانی طولانی مدتی را برای سود مناسب در نظر بگیرید. این فلز گران بها از قدیم روشی مناسب برای سرمایه گذاری به حساب میامده است . در بازار امروزه در مدت زمان کوتاه طلا گاهی دچار نوساناتی می شود که می تواند به سرمایه شما ضرر بزند اما در بلند مدت احتمال سوددهی بسیار بالایی دارد. درکنار این موضوعات سرمایه گذاری روی طلا ریسک ها و معایب دیگری نیز دارد ، به عنوان مثال نگهداری فیزیکی از طلا یا مسئله مالیات و ..... با این تفاسیر، سرمایه‌گذاری در طلا از طریق بازار سرمایه راهکار بهتری به نظر می‌رسد. شما می‌توانید هر زمان که خواستید با حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار تومان برای خرید صندوق زرین آگاه اقدام کنید. کافی است نماد «مثقال» را در سامانه معاملاتی کارگزاری خود جست‌وجو کنید.

سپرده گذاری در بانک

زمانی که بحث سرمایه گذاری و سود گرفتن بدون ریسک می شود ، اولین چیزی که به ذهن سرمایه گذاران می رسد ، سپرده گذاری در بانک است.
سرمایه گذاری فقط با ۵۰۰ هزار تومان
بانک ها
بیشتر افراد ترجیح میدهند سرمایه خود را به صورت سپرده بلند مدت یا کوتاه مدت در بانک بگذارند و در نهایت بدون پذیرفتن ریسکی سود دریافت کنند. اما با توجه به شرایط تورم در کشور سپرده گذاری در بانک به هیچ وجه گزینه خوبی برای سود گرفتن نیست ، چراکه حتی ممکن است سرمایه تان ارزش خود را از دست بدهد. بنابراین اگر قصد دارید تغییری در وضعیت مالی خود ایجاد کنید ، سپرده گذاری در بانک گزینه مناسبی نیست.

خرید دلار و ارزهای رایج

دلار و سایر ارزهای رایج یکی از پرنوسان ترین بخش های بازار هستند . اگر قصد دارید روی دلار یا ارزهای رایج سرمایه گذاری کنید ، پس باید دارای قدرت ریسک پذیری بالایی باشید چرا که فراز و نشیب قیمت دلار و ارزها بسیار زیاد است .
سرمایه گذاری فقط با ۵۰۰ هزار تومان
سرمایه گذاری روی دلار
سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا ، سایر ارزهای مهم دنیا و شاخص های اقتصادی آمریکا نیز در تعیین ارزش دلار نقش دارند. پس سرمایه گذاری در دلار با مبلغ اندک شاید راه حل مناسبی نباشد.

خرید ارز های دیجیتال

در سالهای اخیر ارز دیجیتال به عنوان یکی از گزینه های خوب برای سرمایه گذاری شناخته شده است . ارزهای دیجیتال در بستر شبکه ای غیرمتمرکز به نام بلاک چین معامله می شود و این گونه واسطه ای همانند بانک در این میان وجود ندارد.
سرمایه گذاری فقط با ۵۰۰ هزار تومان
سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال
اگر با این بازار آشنا باشید حتما نام ارزهایی همانند بیت کوین ، اتریوم و ... را شنیده اید. شما می توانید با استفاده از یک کیف پول اینترنتی و صرافی ارزدیجیتال ، خرید و فروش را شروع کنید. شاید مبلغ ۵۰۰ هزار تومان برای شروع سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ، مبلغ کمی باشد اما اگر به درستی موضوعات و مباحث معامله ارز را فرا بگیرید ، قطعا می توانید با همین مبلغ کم نیز سود زیادی دریافت کنید. طی سالیان گذشته رشد و بازدهی ارز های دیجیتال بسیار زیاد بوده و گاهی هم سقوط های بدی را تجربه کرده اند اما هنوز هم با انتخاب درست می توان سود دریافت کرد. اما از معایب ارز دیجیتال می توان گفت به علت تحریم ها و مشکلات قانونی ، احتمالا دسترسی به سرمایه و دریافت سود برایتان کمی سخت باشد.

سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در بورس و خرید و فروش سهام شرکت ها، یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در کشورهای توسعه یافته دنیاست. در ایران نیز بازار بورس به عنوان یکی از بازارهای اصلی سرمایه‌پذیر، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.
سرمایه گذاری فقط با ۵۰۰ هزار تومان
سرمایه گذاری در بورس
اگرچه ممکن است بازار بورس نیز مانند سایر بازارها در برخی از مقاطع زمانی دچار رکود شود ، اما تجربه نشان داده است که سـرمایه گذاری در بازار سرمایه در طولانی مدت بازدهی مناسب‌تری نسبت به سایر روش های سرمایه گذاری داشته است. در نظر داشته باشید که فرایند ثبت نام و دریافت کد بورسی به روش حضوری و آنلاین امکان‌پذیر است. در روش حضوری می‌توانید به یکی از شعب کارگزاری مورد نظر مراجعه کنید و فرایند ثبت نام و دریافت کد معاملاتی خود را به انجام برسانید و در روش آنلاین ، با استفاده از سامانه ثبت نام کد بورسی می‌توان اقدام کرد.

سخن آخر

سرمایه گذاری روش های زیادی دارد که در اینجا چند روش آن را به شما معرفی کردیم اما در آخر باید بگوییم نگهداری پول نقد به عنوان سرمایه با توجه به تورم در کشور، اصلا روش عقلانی و مناسبی نیست ! حفظ ارزش پول و بازدهی از آن توضیح سرمایه گذاری است و تنها راه برای مقابله با تورم همین است ، پس در حد ممکن سعی کنید ریسک پذیر باشید و با مبالغی کم همانند ۵۰۰ هزار تومان برای شروع کار و آشنایی با روش های سرمایه گذاری شروع کنید . ریسک پذیر بودن درحال حاضر برای شما سود بیشتری از سپرده گذاری امن در بانک دارد و می توانید از همین حالا آغاز کنید. به عنوان مثال در سایت ما مقالات و آموزش های بسیار مناسبی در مورد آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا بورس و وضعیت بورس و دلار و ارزهای دیجیتال وجود دارد.
همچنین بخوانید :

مقالات مرتبط

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Smart Volatility Index MT5 اندیکاتور

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی Smart Volatility Index MT5 Smart Volatility Index MT5 از محبوب ترین و با رتبه بندی بالای شاخص نوسانات (VIX) در بازار است. این خوانش همان چیزی است که VIX برای شاخص های سهام انجام می دهد. معرفی اندیکاتور کاربردی Smart Volatility Index MT5 با این حال، این شاخص در تمام […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Renkochart and Supertrend اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی Renkochart and Supertrend Renkochart and Supertrend شاخص فوق روند را در زمان واقعی نمایش می دهد. پس از نصب اندیکاتور، پنجره نمودار Renko و نشانگر supertrend را در همان پنجره نمایش می دهد. معرفی اندیکاتور کاربردی Renkochart and Supertrend این به شما این امکان را می‌دهد که نقاط ورودی و […]