دانشکده آموزشی بازار بورس و فارکس
tabliq side logo

ناسا در پی استفاده از بلاک چین اتریوم برای پژوهش‌های فضایی

مقالات ارز های دیجیتال
5 / 0
به این مقاله امتیاز دهید.

ناسا اخیرا بودجه‌ای را در اختیار تیمی پژوهشی قرار داده تا فرآیندی برای فناوری قراردادهای هوشمند بلاک چین در اتریوم برای کنترل عملیات‌های فضاپیماها و نیز جلوگیری از برخورد آنان با پسماندهای فضایی طراحی کنند . این پروژه با هدف بهبود کیفیت و افزایش همت ارتباط و نیز مسیریابی در ماموریت‌های فضایی صورت می‌گیرد . […]

ناسا در پی استفاده از بلاک چین اتریوم برای پژوهش‌های فضایی

ناسا اخیرا بودجه‌ای را در اختیار تیمی پژوهشی قرار داده تا فرآیندی برای فناوری قراردادهای هوشمند بلاک چین در اتریوم برای کنترل عملیات‌های فضاپیماها و نیز جلوگیری از برخورد آنان با پسماندهای فضایی طراحی کنند . این پروژه با هدف بهبود کیفیت و افزایش همت ارتباط و نیز مسیریابی در ماموریت‌های فضایی صورت می‌گیرد .

این پروژه «شبکه‌سازی مقاوم و پارادایم رایانشی» ( Resilient Networking and Computing Paradigm ) نام دارد و پزشک معالج جین وی کوکسیس ( استاد مهندسی برق و رایانه کالج اکورن ) سرپرستی آن را بر عهده دارااست .

پروژه مذکور با بودجه‌ای بالغ بر ۳۳۰ هزار دلار به‌دنبال ایجاد ساختاری شناختی داخل فضاپیماست تا این وسیله دیگر نیازی به دریافت اطلاعات از کارشناسان مستقر روی زمین نداشته باشد . در قبال , قراردادهای هوشمند بر پایه ی اتریوم به فضاپیما کمک می‌نمایند به تنهایی به شناسایی زباله‌های فضایی معلق در فضا پرداخته و با آنها برخورد نکند .

پزشک معالج کوکسیس می گوید : «در پروژه مذکور , فناوری بلاک چین اتریوم زیرساختی اشنا , امن و غیرمتمرکز را برای اکتشافات فضایی مهیا می‌سازد . باید بررسی‌های بیشتری بر روی پروتکل‌های توافق جمعی بلاک چین صورت گیرد تا میزان استمرار این زیرساخت هر چه بهتر معلوم شود . »

ناسا در پی استفاده از بلاک چین اتریوم برای پژوهش‌های فضایی

او امیدوار است این ساختار غیرمتمرکز همچنین به فضاپیماها کمک کند بتوانند فرایند جمع‌آوری اطلاعات را نیز خودکار کنند و بدین ترتیب دانشمندان بومی روی زمین زمان بیشتری برای بررسی داده‌ها داشته باشند . گفتنی است اکنون این محققان وقت زیادی را به انجام محاسبات مختلف برای راهبری فضاپیما و خودداری از برخورد با سختی ها اختصاص می دهند .

هنوز جزئییات بیشتری درباره دسته بلاک چین اتریوم مورد به کارگیری درین پروژه ( یعنی این که آیا بلاک چین مورد نظر همگانی است یا خصوصی ) ‌منتشر نشده است .

تامس کاکپورا ( مدیریت برنامه ارتباطات پیشرفته ناسا ) نیز اعلام‌کرد که فناوری غیرمتمرکز ( بلاک چین ) قادر است به ساخت نسل جدیدی از شبکه‌های ارتباطی فناوری فضایی بیانجامد .

مقالات مرتبط

آخرین مقالات

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    FT ADX Color Candles اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles زمانی که نیاز دارید به طور همزمان به چندین مورد نگاه کنید، معامله می تواند بسیار خسته کننده باشد. اندیکاتور کاربردی FT ADX Color Candles قالب شمع ها، ساپورت ها، مقاومت ها، برنامه ها، اخبار و اندیکاتورها. هدف این ابزار […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Master OBV FX اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور Master OBV FX Master OBV FX یک ابزار تحلیل تکنیکال قدرتمند است که از حجم، همبستگی مثبت و میانگین متحرک (MA) برای افزایش شناسایی روند در بازارهای مالی استفاده می کند. معرفی اندیکاتور Master OBV FX MasterOBV با ترکیب دارایی‌هایی با همبستگی مثبت از طریق منوی شاخص، رویکردی تصفیه‌شده برای ارزیابی […]

    بایگانی‌ها
    5 / 0

    Pivot on Candle of the Day اندیکاتور MT5

    معرفی و دانلود اندیکاتور کاربردی Pivot on Candle of the Day Pivot on Candle of the Day به شما امکان می دهد زمان مشخصی (ساعت و دقیقه) را مشخص کنید و یک محور از آن زمان تا روز بعد را در همان زمان ترسیم کنید. معرفی اندیکاتور Pivot on Candle of the Day چند بار […]